NOVOTNÝ, J. Design sportovního motocyklu na elektrický pohon [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Křenek, Ladislav

Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu - A, úroveň tvarové kultivace - A, barevnost navrženého designu – A, a grafická úprava výkresů - A. Systém elektrického pohonu a progresivního koncept technického řešení se adekvátním způsobem promítl do dynamicky pojatého designu sportovního motocyklu, který přináší řadu originálních vizuálních inovací. Tím mám na mysli především kompoziční členění kombinací plynulých, oblých křivek a lomených ploch, což dává vozidlu nezaměnitelný, tvarově vysoce kultivovaný a současně dravý i výraz. To vše je doplněno harmonickou barevností. Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní výsledky k řešení designu sportovního motocyklu na elektrický pohon.

Karásek, David

Výběr tématu je vysoce atraktivní, není divu, že se mezi diplomovými projekty objevuje v poslední době víc než často. Je otázkou zda vedle své atraktivity splňuje dostatečně i kriteria potřebnosti. Autor se v tématu velmi dobře orientuje, jako designer zvolil cestu relativně konvenční. Podařilo se mu vytvořit výrobek s vysokou úrovní tvarové kultivace v celku i v detailech. Tvar má vyvážené proporce, oddělení jednotlivých hladkých a rovných ploch připomíná architekturu, což je u tohoto typu výrobku přínosem. Autor však rezignoval na výzvu vyjádřit výtvarnými protředky zcela nový druh pohonu. Celková kvalita výsledku však tento nedostatek vyváží.

eVSKP id 100635