TOMAN, V. Generace impulzu definovatelného trvání a nastavitelného zpoždění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student měl za úkol navrhnout zařízení generující impulz(y) nastavitelného trvání a zpoždění. V práci naznačil základní komponenty zařízení a jádro založené na mikrokontroleru ATmega. Konkrétnější detaily nebyly specifikovány, a proto měl student víceméně volné ruce. Detailněji rozebral princip a návrh jednotlivých částí a popsal vytvořený ovládací program. Pro zařízení navrhl a nechal vyrobit desky plošných spojů. Funkčnost reálného prototypu je však diskutabilní a nejasná, protože v práci není doložena téměř žádnými výsledky (osciloskopem měřené průběhy, fotografie apod.). Zadání práce lze tak považovat za splněné pouze částečně, protože doložené výsledky (1–2 věty) nedokládají ověření funkčnosti zařízení a programu, ale pouze oživení desky. Student ponechával řešení většiny problémů na poslední chvíli a na praktickou část práce spojenou s odlaďováním programu a případnými úpravami si vytyčil velmi málo času. Text práce je psán celkem zodpovědně, s rozmyslem a na velmi dobré odborné i jazykové úrovni, což svědčí o tom, že student se v problematice celkem zorientoval. Je zde minimum překlepů, obrázky jsou velmi kvalitní. Příčinu nezvládnutí finálních prací lze pravděpodobně opravdu přisoudit časové tísni a špatnému rozplánování činností bez jakékoliv časové rezervy. Řešit výrobu desek plošných spojů několik dní před termínem odevzdání práce znamená opravdu velké riziko, už při tom, že se studentem celkem vázla komunikace.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | F | 22/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | F | 8/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Až příliš obšírný a obecný úvod práce obsahuje jen velmi stručnou zmínku o konkrétních požadavcích na konstruované zařízení, generátor impulzů. V podobném duchu je psán i zbytek práce, autor se příliš věnuje širokému teoretickému pozadí problému a samotné řešení nijak nekomentuje. Z texty vůbec není jasný konkrétní účel zařízení. Autor uvádí požadované výstupní napěťové úrovně, ale ne již požadované časové parametry a proud. V práci je poměrně detailně diskutováno použití operačního zesilovače, nakonec jej ale student v zapojení vůbec nepoužil. Program mikrokontroléru je nekompletní, autorovi se zařízení nepodařilo uvést ani do částečně funkčního stavu. Vzhledem k poměrně jednoduchému zadání to považuji za zásadní problém.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 6/20 | |
Odborná úroveň práce | E | 25/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 39272