BABÁČEK, P. Ověření logistických konceptů pomocí počítačové simulace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Škopán, Miroslav

Práce se zabývá návrhem logistického řetězec, který má charakterizovat meziobjektovou přepravu materiálu, včetně souvisejících operací, jako vyskladnění a kompletace materiálu, aplikovaného na provoz ve firmě ŠKODA AUTO a.s. v Mladé Boleslavi. Práce je uspořádána přehledně a logicky a je pečlivě zpracována. Kapitola 2 s rozsahem 12 stran, nazvaná poněkud nepřesně „Teoretická část“, se zabývá zejména vymezením pojmů využívaných v logistice, materiálových tocích a v jejich simulaci. Stěžejní část práce je v kapitolách 3 a 4, které jsou souborně nazvány opět poněkud nepatřičně „Praktická část“. Obsahuje analýzu a popis řešeného problému, tvorbu simulačního modelu, jeho validaci a verifikaci a návrh řešení pro přepravu materiálu v manipulačních boxech z automatizovaného skladu do výrobní haly. Součástí této části práce jsou i rozsáhlé simulační experimenty ze kterých vychází diplomantova následná volba optimálního řešení s ohledem na vstupní požadavky. Práce je doplněna o 12 původních příloh. Práce nemá konstrukční charakter, což je v souladu se zadáním. Práce diplomanta je původní a splňuje požadavky zadání. Práce má velmi solidní úroveň, prokazuje zkušenosti diplomanta při jejím řešení a nemám k ní připomínky zásadního charakteru. Diplomant ve své práci prokázal hluboké znalosti studovaného oboru a schopnost budoucí samostatné práce.

Hloska, Jiří

Diplomová práce se zabývá návrhem parametrů logistického řetězce pro přepravu komponent mezi centrálním skladem a výrobními halami průmyslového závodu. Jak autor popisuje, dílčím cílem ke splnění tohoto úkolu bylo vytvoření simulačního modelu příslušného systému v prostředí Plant Simulation za použití rozšiřující knihovny VDA. Jedná se o komplexní a relativně náročný způsob modelování, jehož úspěšné zvládnutí tedy vysoce oceňuji. Rovněž další cíle práce, zejména provedení simulačních experimentů pro stanovení vhodných parametrů logistického řetězce vzhledem ke sledovaným charakteristikám, byly splněny. Diplomová práce je přehledně rozdělena do kapitol, které pojednávají o související problematice a v navazující části popisují dosažení vytyčených cílů. Po jazykové stránce text místy obsahuje gramatické nepřesnosti či v kontextu technického zaměření nevhodné formulace, avšak grafická úprava je na odpovídající úrovni. Formálním nedostatkem je chybějící uvedení zdroje u některých obrázků a tabulek, které vytvářel sám autor práce. Oceňuji zejména navazující kroky při hledání optimálních hodnot parametrů logistického řetězce, které se mimo jiné týkaly i konceptu dopravníkové techniky, ve snaze nalézt řešení vyhovující stanoveným kritériím doby vychystání boxů a PP regálů ze skladu a doby doručení PP regálů na místo spotřeby. Celkově je dle mého názoru tato diplomová práce velmi pečlivě zpracovaná. Přínosem je jistě kromě její textové části zejména vytvořený simulační model, který je možné v praxi využít v rámci dalších projektů. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 100515