TURČÍN, J. Návrh technologie výroby zvolené součásti a aplikace navržených změn do výrobního procesu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Slaný, Martin

Autor se ve své práci zaměřil na možnosti změn ve výrobním postupu a na vhodnější distribuci operací na strojní vybavení firmy, za účelem zkrácení výrobních časů a přerozdělení práce na další stroje. Práce je zpracována na velmi dobré úrovni a výsledky uvedené v závěru jsou logické a vyplývají z postupu řešení. Autor si vybral pro řešení na první pohled relativně jednoduchou součást a operaci, avšak v rámci řešení identifikoval správné kritické body, které měly vliv na samotný proces obrábění. Za správné také považuji, že hodnocení řezného procesu bylo prováděno nikoli na základě domněnek, ale na zhodnocení geometrie nástroje, utváření třísky a výkonového hodnocení procesu. Všechny tyto kritéria bylo možné hodnotit přímo v rámci výroby, a proto lze konstatovat, že uvedený postup může sloužit jako metodika pro zefektivnění výroby i na dalších strojích. Autor pracoval samostatně a na konzultace se dostavoval vždy připraven. Práci hodnotím jako velmi zdařilou a také velmi kladně hodnotím přístup autora k řešené problematice. Na základě uvedeného hodnocení práci doporučuji k obhajobě s doporučeným hodnocením A – výborně.

Jaroš, Aleš

Předložená diplomová práce je na dobré technické úrovni a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána technologie vrtání s potřebnými vztahy pro výpočet jednotlivých parametrů, které jsou nezbytné pro praktickou část. Praktická část je zaměřena na navržení nového technologického postupu pro vyráběnou součást „přítlačná deska“, včetně výběru strojů a nástrojů a následného porovnání se stávajícím technologickým postupem. Cílem práce bylo snížení strojních časů a vynechání konzolové frézky FCV 63 NCA, z důvodu její přeplňované kapacity. Součástí práce je také technickoekonomické zhodnocení, ze kterého je patrné, která varianta je výhodnější. K práci mám některé výhrady a připomínky. Student se při psaní DP opírá celkem o 26 knižních a elektronických zdrojů, pro sepsání celé DP by mělo být čerpáno z více zdrojů. V práci se vyskytuje minimum pravopisných chyb a překlepů, pouze v některých uvedených tabulkách nejsou uvedeny jednotky jednotlivých parametrů. Stanovené cíle DP byly splněny, a proto ji doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 101617