HAVLÍČEK, O. Konstrukční návrh poloautomatické brusky pro ostření nožů dřevoobráběcích strojů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Pavlík, Jan

Předložená bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem poloautomatické brusky pro ostření nožů dřevoobráběcích strojů. Autor na základě rešerše realizuje koncepční návrh dvou variant, z nichž jednu bez jakéhokoliv systémového hodnocení volí a konstrukčně rozpracovává. Toto řešení je doplněno o základní výpočty a dimenzování. Kladně hodnotím snahu autora zvládnout moderní metody simulačních výpočtů za pomoci MKP, bohužel u některých prvků konstrukce užití MKP není příliš smysluplné. Jako nedostatek práce je možné uvést menší počet koncepčních varant, které nepostihují všechna možná relevantní řešení, absenci detailního návrhu šnekové převodovky náhonu, atd. Autor v průběhu realizace práce pravidelně konzultoval a pracoval převážně samostatně. Přes některé nedostatky práce splnila všechny cíle zadání, doporučuji k obhajobě.

Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Tůma, Zdeněk

Diplomant se v úvodu práce zabýval rešeršní činností v oblasti broušení nožů. Na závěr kapitoly mohl diplomant varinaty shrnout a vyvodit doporučení pro následující kapitolu týkající se konstrukce. V další kapitole byl vybrán koncepční návrh stoje, který byl následně zpracován do konstrukční fáze. Byl řešen výběr a výpočet pohonu, výpočet ložisek, hřídele, výběr vhodné převodovky pro automatický pohon apod. Následně byl vytvořen prostorový model a zpracována částěčná výkresová dokumentace. Před formální chyby v podobě Ich formy shledávám práci, jako kvalitní a doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 100867