DUFKA, M. Výroba odlitků z manganových ocelí a jejich využití [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Pernica, Vítězslav

Bakalářská práce studenta Martina Dufka je literární rešerší na téma " Výroba odlitků z manganových ocelí a jejich využití“. V úvodu práce autor seznamuje čtenáře s historií vzniku mangové oceli a její využití v technické praxi. Stěžejní část práce pak pojednává o výrobě, chemickém složení, vlivu jednotlivých prvků, struktuře a vlastnostech této oceli. Bakalářská práce je vypracována přehledně, má logické uspořádání kapitol a vyhovuje i svým rozsahem. Student využil dostatečný počet zdrojů a práce je doprovázena četným množstvím obrázků a grafů. Pracoval samostatně, využíval konzultací a nakonec prokázal orientaci v dané oblasti austenitických manganových ocelí. Práci Martina Dufka doporučuji k obhajobě.

Šenberger, Jaroslav

Bakalářská práce má 34 stran, 47 obrázků a 6 tabulek. Autor čerpal z 31 citací. Práce přestavuje celkový popis vlastností a výroby vysokolegované manganové oceli na úrovni bakalářské práce. Práce splnila zadání a vytýčené cíle. Vlastní přínos autora spočívá ve výběru vhodné literatury a s její pomocí pak zpracování tématu. Přínos práce je zejména pro bakaláře, který se s tématem dobře seznámil. Rozsah řešení je dostatečný a adekvátní. Originalitu práce u bakalářských prací je možné jen výjimečně očekávat. Totéž platí pro využitelnost výsledků v praxi nebo teorii. Práce má logické uspořádání. Úprava práce je pěkná, pouze některé naskenované obrázky úpravu zhoršují. Práce s literaturou je nutné vyzvednout. Výběr citovaných prací i jejich počet je z hlediska bakalářských prací výborný. Autor práce vybral pro zpracování rešerše o vysokolegovaných manganových ocelích vhodnou literaturu a z této literatury vyvodil převážně správné závěry, proto práci hodnotím jako výbornou.

eVSKP id 96714