MÁLEK, L. Letová měření malých bezpilotních platforem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Dvořák, Petr

Student se v závěrečné práci věnuje problematice měření letových výkonů bezpilotních prostředků pomocí moderního avionického vybavení. Grafická úprava práce je konzistentní a jazyková úroveň je až na drobné výjimky dobrá. Student koncipoval práci logicky a čtenář tak má možnost postupně nahlédnout rozsah řešené problematiky. Student čerpal z dostatečného množství literárních pramenů a vhodně na ně v textu odkazuje. Student pracoval svědomitě a nad rámec zadání práce dokončil stavbu dvou platforem pro měření. V důsledku velké pracnosti výše uvedeného, alokace RC vybavení na paralelní projekty a proměnlivému počasí nebylo možné realizovat měřící program v původně plánovaném rozsahu. Změřené výsledky a aplikovaná metodika však kompletně pokrývají řešenou problematiku. Letová měření jsou průběžně dokončována po odevzdání závěrečné práce. Student prokázal schopnost nastudovat novou, interdisciplinární problematiku letových měření za pomoci pokročilých avionických systémů. Díky cílvědomé práci dosáhl definovaných výsledků a prokázal tak schopnost řešit komplexní projekty. Výsledky práce najdou přímé uplatnění v projektu řešeném na Leteckém ústavu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu C
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Zikmund, Pavel

Bakalářská práce Ladislava Málka se věnuje tématu letových měření na bezpilotních prostředcích. Práce je členěna do sedmi kapitol a má rozsah 53 stran. Hlavní cíle práce byly instrumentace a zalétání bezpilotních prostředků, provedení letových měření a jejich vyhodnocení. Jedná se o rozsáhlou práci s velkým podílem experimentální činnosti. Práce má dobrou jazykovou a grafickou úroveň. Místy by se přesto dalo poukázat na nepřesné vyjadřování. Například pádová rychlost je určena maximálním součinitelem vztlaku, v předpisech bývá pouze omezena maximální hodnotou pro danou kategorii letadel (viz. str. 28). Na straně 30 není jasné, zda je na ose x v rychlostní poláře vzdušná rychlost nebo její horizontální složka. Celkově je škoda, že nebylo věnováno více důrazu letovým měřením a jejich vyhodnocení, zatímco teorie mohla být mnohem stručnější. Z práce ani není jasné, zda a případně jakou metodou byla provedena kalibrace pitot-statického systému. Navzdory těmto připomínkám je vidět v bakalářské práci mnoho dobře odvedené práce. Celkově hodnotím velmi dobře a doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 101586