VANČURA, T. Návrh nového upínání VBD pro frézovací nástroje na obrábění dřeva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Polzer, Aleš

Student ve své bakalářské práci věnoval pozornost všem předepsaným cílům. Pracoval samostatně a chodil i na konzultace. Zadané téma neřešil jen teoreticky, ale v praktické části práce vytvořil vlastní návrh frézovacího nástroje s VBD, který bude vyroben a ve firmě Vydona dále testován. Zpracované téma je aktuální a řešení probíhalo s ohledem na požadavky zmiňované firmy. Použitá odborná literatura zahrnuje normy, knihy i odborné články českých a zahraničních autorů. Vytknout lze jen nedostatečné kvantifikování výhod nově navrženého upínacího systému, které jsou uvedeny v závěru práce: O kolik je nižší hmotnost navrženého upínacího systému? atp. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Kalivoda, Milan

Návrh vlastního řešení pro dané firemní zázemí je zvládnut s využitím autorových odborných zkušeností. Celková koncepce řešení vychází z teorie a stavu odvětví v současné době. Lze konstatovat, že upínací systémy VBD v tělesech nástrojů umožňují určitou variabilitu a snad i experimentování. Autor se orientoval na tyto záležitosti v oblasti obrábění dřeva, tj. zejména hlučnost obrábění související s vibracemi při obrábění a setrvačností, a podařilo se mu zohlednit přesnost upínacích systémů pro vysokootáčkové nástroje, kde excentricita nepřichází téměř v úvahu. Doplnění této podmínky výpočtem vhodné řezné geometrie pak vyúsťuje v autorův zamýšlený návrh. Lze ocenit i přípravy na testování nově řešeného nástroje.

eVSKP id 100657