SLÁDEK, V. Bezdotykové měření teploty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Hermanský, Dominik

Práce se zabývá problematikou bezdotykového měření teplotních polí u strojních součástí. První část práce poměrně zdařile pojednává o fyzikálních principech přenosu tepla s krátkým přiblížením zajímavé historie měření teploty. Rešerše také nabízí stručný a přehledný seznam a popis přístrojů, které se využívají v průmyslové praxi nebo v laboratorních podmínkách pro snímání a vyhodnocování teplotních polí u strojních zařízení. V druhé částí práce byly na praktických ukázkách ověřeny teoretické poznatky, z kterých vyplynuly důležité závěry. Práce je z hlediska stylistiky, grafické úpravy a logického členění kapitol na vysoké úrovni. Zadání bylo splněno v očekávaném rozsahu. Oceňují týmovou spolupráci více studentů při přípravě a realizaci experimentů. Práci doporučuji k obhajobě.

Minář, Petr

Práce seznamuje čtenáře velmi přehledně s problematikou bezdotykového měření teploty a rozšiřuje téma o stručnou historii a porovnání s konvenčními dotykovými metodami a zároveň předkládá experimentální ověření principů termografického měření. Text je uspořádán do logických celků. V prvních dvou kapitolách se věnuje uvedení do problematiky popisem kontaktního měření a historii měření teploty. Kapitola 3 popisuje problematiku termografie včetně jejího teoretického pozadí. Velmi pozitivně hodnotím kapitolu 3.5, která se zabývá nejistotou měření a obecnou metodikou jejího stanovení. V kapitole 4 je zdokumentováno praktické měření a jeho vyhodnocení. Úspěšně byly stanoveny klíčové parametry pro IR měření. Výsledky jsou prezentovány formou grafu. V závěru je okomentováno praktické využití metody v oblasti obráběcích strojů. Práce obsahuje minimum překlepů a stylistických chyb. Práce je ve všech hodnotících kritériích na vysoké úrovni.

eVSKP id 101076