KŘÍŽKOVÁ, S. Návrh podnikového finančního plánu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.

Karas, Michal

Práce se zabývá sestavením finančního plánu na základě závěrů strategické a finanční analýzy. Účelem plánu je podat předpokládaný obraz budoucího hospodaření podniku, které lze očekávat na základě stanovených předpokladů. Oceňuji, že plán je vypracován ve dvou variantách dle očekávaného vývoje tržeb. Na druhou stranu řada předpokladů plánu mohla být v práci lépe vysvětlena či zpracována detailněji, například strategická a finanční analýza. Případně prognóza tržeb mohla být zpracována v závislosti na očekávaném vývoji trhu a tržního podílu, nejen dle průměrného minulého růstu. Dále odhad budoucích investic do dlouhodobého majetku mohl být rovněž podrobněji rozpracován a vysvětlen. Přes zmíněné nedostatky práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm (C) dobře. K obhajobě připojuji následující otázku: Jaký budoucí scénář by musel nastat, respektive jaká hrozba by se musela naplnit, aby budoucnost podniku se odvíjela dle pesimistické varianty plánu?

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Žižlavský, Ondřej

Diplomová práce se zabývá sestavením finančního plánu pro společnost IMI International s.r.o. Předpoklady, ze kterých studentka vychází při sestavení realistické a pesimistické varianty finančního plánu jsou v práci popsány vágně. Na úrovni diplomové práce bych očekával detailnější vyjasnění předpokladů a lepší interpretaci zjištěných výsledků. Cíl práce však považuji za splněný a diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů C
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C