SEDLÁK, M. Model kompletního akumulačního systému s řízením založený na obecných předpokladech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Radil, Lukáš

Student Miroslav Sedlák zpracovával diplomovou práci: Model kompletního akumulačního systému s řízením založený na obecných předpokladech. Přístup studenta byl po celou dobu řešení velmi slabý. Nezúčastnil se žádného setkání při řešení semestrální/diplomové práce podle vyhlášky vedoucího ústavu. Práce, kterou student vypracoval je velmi slabá, bez faktických závěrů. Teoretický úvod popisuje základní typy akumulačních jednotek bez vztahu ke konkrétní simulované technologii. Proto lze považovat teoretický rozbor za nedostatečný. Model akumulačního celku je také nepostačující. Student zvolil náhodné koeficienty, přičemž je realizován pouze jeden typ (neurčený předem) akumulátoru. Naprosto postrádám hloubkový rozbor problému. Simulace jsou provedeny pouze parciálně, celek je evidentně nefunkční. Chybí připojení střídače k síti. Z uvedeného plyne, že nebyl splněn bod zadání – testování za limitních podmínek. Vlastní přínos je nepatrný. Využitelnost modelu je pro praktické využití nulová. Jako vedoucí práce navrhuji diplomovou práci minimálně dopracovat. V současné podobě jsou text, struktura díla a kvalita modelu neadekvátní diplomové práci a hodnotím ji stupněm F.

F
35

Kopička, Marek

Diplomová práce měla za úkol vytvoření funkčního modelu akumulačního systému včetně jeho řízení. Z pohledu splnění pokynů osnovy pro vypracování práce lze konstatovat, že splněn byl pouze bod první - teoretická část. Ta, na svých 19 stranách, seznamuje čtenáře s principy a možnostmi akumulace energie a její přeměny na energii elektrickou. Tato část je dle mého názoru zpracována v dostatečné míře a nemám k ní žádné výhrady i právě s ohledem na to, že stěžejní části diplomové práce měly být navazující kapitoly. V rámci práce byl vytvořen model tak, jak je popsán v kapitole 7. Na čtyřech stánkách je stroze popsán vytvořený model, přičemž již samotný popis postrádá velkou část informací. Ať už jde např. o zdůvodnění volby struktury systému, konkrétní volbu parametrů náhradního obvodu baterie (kondenzátory mají v popisu obrázku 18 hodnotu 1 mikrofarad, v modelu, který je přílohou práce pak hodnoty v řádech desítek kilofaradů!), frekvenci spínání řídících obvodů měniče a střídače, a mnohé další. Za předpokladu, že se mělo jednat o kompletní model akumulačního systému, je model také ochuzen o další funkční, řídící a regulační prvky jako např. fázovací obvody, filtry atd. Do už tak omezeného prostoru této kapitoly pak autor uvádí i formulace informací, které by již měly být dle mého známy z předchozích kapitol (např. co je to akumulační jednotka, co je to baterie). Z kapitoly 8, která měla být oslavou vytvořeného modelu, se stala dvoustránková kapitola, kde autor vesměs konstatuje nefunkčnost programu v určitých ohledech, které byly údajně důvodem nemožnosti simulace navrhnutého akumulačního systému. Testování modelu za limitních podmínek tak, jak je uvedeno v pokynech pro vypracování práce, nebylo provedeno. Z výše zmíněných důvodů nemohu práci hodnotit kladně, hodnotím ji 30 body a navrhuji práci k dopracování. Pro dopracování by dle mého názoru měla být stěžejním úkolem správná funkčnost modelu akumulačního systému, jeho kompletní popis a provedení simulací chování modelu za různých podmínek. Mimo kapitol 7 a 8, které by měly být dopracováním postihnuty kompletně, by bylo vhodné práci zrevidovat po stránce věcné resp. typografické - např. zaměření některých kapitol zabývající se teorií na konkrétní vytvářený model resp. správnou strukturu textu včetně doplnění seznamu symbolů a zkratek o ty, které jsou uvedeny v textu práce (YSZ, LSM, SEPIC, SOC,...).

F
30

eVSKP id 98416