ČERVENÁKOVÁ, J. Méně tradiční technologie energetického využívání biomasy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Baláš, Marek

Náplní bakalářské práce byla tvorba přehledu technologií využívajících biomasu pro výrobu elektrické energie méně běžnými způsoby než je parní R-C cyklus. Práce se nejdříve věnuje popisu technologií a rozboru použitelné biomasy. Závěrečná kapitola podává přehled aplikací technologií v ČR. Práce je přehledná, jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují. Studentka pracovala na práci aktivně a samostatně, závěry z konzultací zapracovávala do práce. Práce je zpracována standardně, má potřebné náležitosti a slušnou grafickou úroveň. Práce splnila zadání i formální požadavky kladené na kvalifikační závěrečnou práci a doporučuji ji k obhajobě. Práci hodnotím známku A - výborně.

Brázdil, Marian

Tématem předkládané práce jsou netradiční způsoby využití biomasy, zejména pak u konkrétních aplikací v ČR. Rešeršní část popisující tepelné a biochemické přeměny biomasy je v dostupných informačních zdrojích poměrně dobře popsaná. Je možné využívat zdrojů v češtině nebo slovenštině, autorka se ale ke škodě práce nezaměřila i na zahraniční zdroje a přehled existujících technologií tak není úplný. Vlastní přínos práce je shrnut v kapitole 5. Připomínky k formální stránce práce. Práce je přehledná. Kapitola 4 mohla předcházet kapitolám 1 až 3. Použité obrázky by mohly být v některých případech ve vyšší kvalitě. Zdroje měly být číselně seřazeny. Chybí seznam obrázků a tabulek na konci nebo začátku práce. Občas se vyskytují drobné chyby nebo překlepy. Na str. 20 je chybně uvedeno zplyňování s cirkulující fluidní vrstvou při atmosférickém tlaku 1,5-2,5 MPa namísto tlakového. Při popisu acetogeneze je nesprávně uvedeno, že se bakterie mění na vyšší organické kyseliny. Množství chyb, po obsahové i formální stránce, je ale v únosné míře. Cíle práce byly splněny. Práce odpovídá svým rozsahem závěrečné práci. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením B.

eVSKP id 100181