SUCHÝ, L. Bezdrátový IR senzor pro detekci narušení prostoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Kolouch, Jaromír

Pan Suchý měl za úkol seznámit se modulem SI4432 určeným pro bezdrátovou komunikaci v pásmu 433MHz a použít tento modul pro konstrukci přenosného zabezpečovacího zařízení postaveného na detekci osob pomocí PIR senzoru a oznamujícího narušení sledovacího prostoru pomocí SMS zprávy nebo emailu. Původně byla zamýšlená i interakce pomocí GPRS spojení a nastavování pomocí webových stránek se záznamem údajů o narušení. Velká část práce měla být věnována výběru vhodného komunikačního módu s ohledem na spotřebu v senzorových jendotkách a také vhodného komunikačního protokolu pro výměnu dat a nastavování jednotek. Student se rozhodl řešit úkol na platformě Arduino, ale zvolil vlastní cestu pro vývoj programu bez využití již hotových knihoven, což ho stálo téměř všechen čas. Od tohoto konceptu před odevzdáním práce odstoupil a využil již hotovou knihovnu RH22 pro zmíněné moduly. Výsledkem je proto velmi jednoduchý program, který splňuje zadání v té nejsyrovější podobě bez jakéhokoli komfortu. WWW rozhraní nebylo realizováno. Z hlediska HW konstrukce byl úkol splněn, student provedl návrh DPS a konstrukci realizoval. Vzhledem ke zmíněné skutečnosti s vývojem řídícího softwaru a splněním zadání práci hodnotím na spodní hranici možného rozsahu – „E“. Práci doporučuji k obhajobě. Návrh hodnocení: Hodnocení práce: Počet bodů 1. Splnění zadání 10 z 50 2. Aktivita během řešení a zpracování práce 20 z 20 3. Formální zpracování práce 15 z 20 4. Využití literatury 10 z 10 Celkové hodnocení: 55b Ondřej Pavelka Honeywell, spol. s r.o. – HTS CZ o.z. Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Jaromír Kolouch, CSc. Posudek vypracoval konzultant Ing. Ondřej Pavelka

55

Kubíček, Michal

Cílem práce bylo navrhnout systém složený z několika bateriově napájených senzorů pohybu, které mají komunikovat s centrální jednotkou pro sběr dat. Autor vybral základní komponenty systému a dle tvrzení v práci úspěšně realizoval jednu řídicí jednotku s jednou senzorovou jednotkou. Mají to dokládat fotografie prototypů zařízení, dokumentace vývoje hardware a programu je ale nedostatečná a deklarovaná funkčnost zařízení v době odevzdání práce je tak přinejmenším diskutabilní. Úvodní kapitola, ve které autor popisuje srovnatelná komerčně dostupná zařízení, je velmi nevyvážená a neodborná, některé formulace jsou zkreslené. Popis fyzické vrstvy zařízení pro radiový přenos dat je příliš stručný, autor se nezabývá výkonovou bilancí, zabranou šířkou pásma, použitou modulací atd. Zcela postrádám řešení komunikačního protokolu. Chybí podrobný popis komunikačních zpráv (co je např. obsahem 1B informace o napětí baterie?), autor se vůbec nezabývá bezpečností systému a možností připojení více detekčních modulů (kolize), což považuji za zásadní nedostatek. Rozbor možností napájení je nekorektní, autor se evidentně nezabýval odbornou literaturou. Zmiňuje jen některé technologie sekundárních článků, jejichž porovnání je založeno na zastaralých nepodložených informacích, primární články neuvažuje vůbec. Analýza doby běhu zařízení na akumulátor je provedena na základě typických hodnot, navíc není úplná - do výdrže vybraného článku autor například nezapočítává samovybíjení, které rozhodně není zanedbatelné. Napájení PIR senzoru napětím 2,5V, když výrobce uvádí dovolený rozsah 4,5-20V, považuji za zcela nekorektní. V práci postrádám schémata zapojení modulů a jejich podrobnější popis (jsou pouze v příloze). Zdrojový kód v kapitole 5.2 není v příloze práce, v té se naopak vyskytují dva zdrojové kódy (pro každý modul jeden), které jsou téměř kompletně převzaty z internetových zdrojů (root.cz). Cenová rozvaha je nekorektní, chybí v ní například cena plošných spojů, práce atd. V textu se vyskytují fráze, které nepatří do odborného textu ("... myšlenka stará jako lidstvo samo"), chybné a nepřesné informace, převzaté obrázky s anglickým popisem a řada dalších formálních chyb. Abstrakt práce je velmi krátký a dostatečně nevystihuje obsah práce.

F
45

eVSKP id 102248