DYDEK, M. Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.

Chalupský, Vladimír

Práce je napsaná na téma, které svým zaměřením a náročností plně odpovídá požadavkům, které máme na absolventy bakalářského studia na FP VUT v Brně. Svým zaměřením může poskytnout cennou zpětnou vazbu pro analyzovanou společnost a prokázat schopnosti a dovednosti, které autor získal (nejen v) průběhu svého studia. Tento potenciál však zůstal nevyužit: samotné zaměření práce je sice atraktivní, postup řešení odpovídá tématu i charakteru bakalářské práce - ale úroveň provedení výzkumu, jeho interpretace a vazba na doporučení zůstaly výrazně za požadavky.

Splnění stanovených cílů F Deklarovaným cílem předložené bakalářské práce je provést analýzu spokojenosti zákazníků společnosti Spedice-Future s.r.o. a navrhnout opatření ke zvýšení této spokojenosti. Jedná se o standardní téma, svým zaměřením vhodné pro tento druh prací. Autor však toto téma zpracoval na velmi nízké úrovni, která nedosahuje ani minimální úrovně požadavků, kladených na bakalářské práce na Fakultě podnikatelské.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Postup řešení je logický - autor dodržel strukturu bakalářské práce: po vymezení cílů práce pokračuje charakteristikou teoretických pojmů a koncepcí, spojených s analýzou spokojenosti zákazníků. Poté přistupuje k provedení primárního výzkumu (aniž by jasně a dostatečně poukázal na to, zda jsou k dispozici sekundární data). Samotná metoda sběru primárních dat - pomocí dotazování - je také adekvátní svému účelu, zásadní nedostatek vidím v jejím provedení...
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry F Struktura dotazníku je vedena snahou "neobtěžovat respondenty" - tento celkem chvályhodný přístup je ale ve výrazném kontrastu s množstvím dat, které autor dotazováním získal. Také výběr vzorku 8 (slovy: osmi) firem (respondentů) je velmi diskutabilní - v každém případě není tento přístup v práci jasně zdůvodněný (např. doložením údajů o tom, o jak výrazné zákazníky se jedná, případně dalšími argumenty, hovořícími ve prospěch této volby). Závěry z takto omezeného rozsahu dotazování - a to omezeného jak obsahem dotazníku, tak rozsahem respondentů - neposkytují dostatečný prostor pro relevantní závěry o úrovni spokojenosti zákazníků, ani dostatečné argumenty pro generování realistických a jasně zdůvodněných návrhů.
Praktická využitelnost výsledků F Výsledky, získané analytickým přístupem autora, jsou velmi vágně formulované. Navíc, přehled výsledků dotazníku je prezentovaný poměrně nevhodnou formou různě pojatých grafů, a co považuji za výraznou slabinu - předložená doporučení nejsou viditelně provázaná s návrhovou částí.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Formální úroveň práce je na podprůměrné úrovni - o neadekvátním formátu grafů jsem se již výše zmínil, práce obsahuje i gramatické chyby - neshoda podmětu s přísudkem na str. 40, způsob popisu výsledků dotazování je neadekvátní očekávanému vyjadřování v bakalářské práci - viz komentář pod grafem 5 na str. 46 ("Tento graf je lehce rozdílný od ....").
Práce s informačními zdroji, včetně citací E Práce s informačními zdroji není na očekávané úrovni: vidím zde dvě skupiny nedostatků - jednak seznam použité literatury v závěru práce neodpovídá odkazům na literaturu v textu, jednak práce obsahuje celé stránky textu opsané z různých zdrojů, které nejsou adekvátním způsobem v textu ocitované.
F

Rumíšek,, Pavel

Předložená bakalářská práce se zabývá analýzou spokojenosti zákazníků přepravní společnosti a návrhy opatření na zvýšení její úrovně. Mohu konstatovat, že zvolený postup řešení, vycházející z analýzy a následného hodnocení dotazníkové akce, včetně stanovení závěrů a opatření, se pro uvedený typ práce jeví jako zcela odpovídající a vhodný. Rovněž členění práce včetně vymezení problémů a stanovení cílů, jakož i zpracování nezbytných oddílů teoretické části, analýzy aktuálního stavu, a taktéž části, zabývající se dotazníkovým šetřením, svědčí o adekvátnosti použitých metod a schopnosti autora interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich příslušné závěry. Mimo drobných formálních chyb a překlepů jsem v práci neshledal žádné zásadní nedostatky, které by byly v rozporu se stanoveným zadáním a zaměřením práce a v daném smyslu konstatuji, že stanovené cíle práce byly beze zbytku splněny. Jak plyne z dotazníkového šetření i navazujících závěrů a doporučení, výsledky práce jsou plně využitelné a aplikovatelné v praxi. Závěrem hodnotím rovněž práci autora s poměrně velkým množstvím literárních pramenů a dokumentováním výsledků i s využitím grafického zobrazení.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B