OWEIS, K. Biometrie s využitím videosekvencí sítnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Kolář, Radim

Student Kamil Oweis během řešení bakalářské práce postupoval podle pokynů vedoucího. S mírnou pomocí se mu podařilo implementovat a otestovat základ použité metody. Bohužel pak z časových důvodů nebylo možné provést podrobnější testování, jelikož výpočetní náročnost metody byla velká. Student se během semestru dostavoval na konzultace pouze zřídka a postupoval poměrně pomalu. Nebyl tak prostor pro podrobnější analýzu výsledků a zvyšování přesnosti metod. Přes uvedené připomínky hodnotím práci a přístup studenta stupněm C/72.

72

Odstrčilík, Jan

Předložená bakalářská práce se zabývá tématem rozpoznávání osob z obrazových dat sítnice. Student se v úvodní části práce věnuje obecně problematice biometrie a konkrétně se zaměřuje na biometrii s využitím snímků sítnice. Zde bych očekával detailnější rešerši odborné literatury na dané téma. Student zde zmiňuje jen 3 školské práce a 1 odbornou knižní publikaci. Celkově má seznam literatury pouze 14 zdrojů, z toho 4 zdroje představují školské práce a 3 zdroje odkazy na webové stránky. Relevantní odborné publikace jsou v seznamu literatury zastoupeny jen v minimálním počtu. V další části práce student prezentuje navržené řešení a popisuje zejména samotnou programovou implementaci vytvořeného algoritmu. Oceňuji, že je popis implementace doplněn vývojovými diagramy, což usnadňuje porozumění navrženému řešení. Teoretický popis navržené metody však mohl být pojat detailněji. V poslední části student prezentuje vyhodnocení navržené metody. Bývá zvykem hodnotit biometrické systémy pomocí parametrů FAR (False Accept Rate) a FRR (False Reject Rate). Takovéto kvantitativní vyhodnocení ale v práci chybí. Po formální stránce je práce na průměrné úrovni. V textu práce chybí odkazy na prezentované obrázky. Vytýkám dále způsob prezentace vývojových diagramů. Mřížka na pozadí působí rušivě a je zbytečná. Na závěr konstatuji, že zadání této bakalářské práce bylo splněno. Student prokázal schopnost nastudovat si danou problematiku a získané znalosti prakticky uplatnit při vytvoření požadovaného technického díla. Hodnocení: C/75 b.

75

eVSKP id 102332