HŮREK, M. Subjektivní měření QoE streamovaného videa se zaměřením na opakované načítáni streamovaného videa [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Bakalářské práce studenta se zabývala subjektivním měřením kvality zážitku služeb pro streamovaní videa. Teoretická část práce se zabývá kvalitou zážitku, metodami jejich měřeni a návrh aplikace. Cílem praktické části práce bylo vytvořit webovou aplikaci, která umožňuje uživatelům streamovat videa a následně hodnotit jejich subjektivní dojem o kvalitě streamovaného videa. Aplikace simuluje sítové kolísaní pro adaptivní streamovaní, co znamená, že při přehrávání videa se mění kvalita a zastavuje se pro načítání do vyrovnávací paměti. Další část práce se zabývala organizaci experimentálního testu pro získání subjektivního hodnocení od respondentu a následně analýza, která se zaměřovala na vliv načítání videa do vyrovnávací paměti při přehrávání videa na výsledné hodnocení respondentu. Z odborného hlediska je práce na velmi dobré úrovni. Student po celou dobu pracoval systematicky a pravidelně se dostavoval na konzultace. Prace je splněna v plném rozsahu. Formální stránka je na velmi dobré úrovni, práce je dobře popsaná a je hodně rozsáhla. Celkové hodnotím stupněm B / 82 bodu a doporučuji k obhajobě.
Student se v bakalářské práci soustředil na závislost kvality zážitku na opakovaném načítání streamovaného videa. Teoretická část je na dobré úrovni a obsahuje veškeré náležitosti pro uvedení do problematiky. V praktické části byla vytvořena webová aplikace na měření QoE, součástí které je i databáze uživatelů, kteří se zúčastnili měření. Zpracované praktické výsledky měření jsou na dobré úrovni a autor na konci práce diskutuje možné důvody, proč bylo takových výsledků dosaženo. Zadání považuji za splněné. Formální nedostatky: Práce obsahuje velké množství gramatických chyb a to napříč celou prací, některé obrázky nebo diagramy nejsou ve vektorovém formátu, desetinná čísla používají desetinnou tečku místo čárky. Místo jednotky času “sekunda” je použito “vteřina”, a to na mnoha místech v práci. Hodnotím stupněm C / 71 B.
eVSKP id 101885