KADLČEK, J. Měření kvality a výskytu chyb digitálního obrazu v MPEG-2 TS v DVB-T [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Polák, Ladislav

Bakalárska práca sa zaoberá meraním kvality a výskytu chýb digitálneho obrazu v MPEG-2 TS pri príjme pozemnej digitálnej televízie DVB-T. Cieľom práce bola analýza reálneho DTV vysielania a vyhodnotenie výsledkov chyb 1., 2. a 3. priority podľa ETSI normy TR 101 290 a vytvorenie nového laboratórneho pracoviska v predmete Digitálna televízna a rozhlasová technika (MDTV). V úvodných teoretických partiách práce je popísané zloženie transportného toku MPEG-2 TS; ďalej metódy merania kvality obrazu (subjektívny a objektívny), ktoré sa pri reálnych meraniach používajú najčastejšie a použitie hardwarovej a softwarovej aplikácie, ktoré boli použité pri meraní. Študent v druhej časti práce popisuje a vyhodnocuje získané výsledky z 24h merania, ktoré reprezentuje v tabuľkách a v prehľadných grafoch. Podľa zadania, v závere práce nechýba ani návrh koncepcie novej laboratórnej úlohy, umožňujúcej súčasné meranie kvality a výskytu chyb digitálneho obrazu. K dispozícii je aj vzorové vypracovanie novej laboratórnej úlohy. Grafické a formálne vypracovanie práce je na výbornej úrovni. Jednotlivé kapitoly na seba logicky nadväzujú, sú prehľadne a dostatočne vypracované. Terminologických a gramatických chýb je minimum, ktoré neznižujú kvalitu práce. Práca s doporučenou a dostupnou literatúrou je na bežnej úrovni. Študent pracoval samostatne a konzultácie využíval pre prezentovanie výsledkov. Zadanie bakalárskej práci považujem za splnené, odporúčam k obhajobe a navrhujem bodové hodnotenie A/92.

Splnění zadání A 48/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury B 8/10
92

Kratochvíl, Tomáš

Předložená bakalářská práce se zabývá monitorováním chyb a měřením kvality obrazu transportního toku MPEG-2 TS při příjmu zemského digitálního televizního vysílání DVB-T v laboratoři televizní techniky UREL. Student provedl řadu krátkodobých i dlouhodobých měření ve dvou zemských multiplexech, tak aby mohl provést vyhodnocení závislosti kvality obrazu na jeho obsahu. Dále byly hodnoceny průměrné datové toky a monitorovány chyby 1., 2. a 3. priority. Dosažené výsledky jen potvrzují předpoklad, že průměrná kvalita obrazu jednotlivých pořadů a i celých multiplexů, se zvláště v delší měřící periodě sobě rovná. Z výsledků také vyplývá, že aktuální kvalita obrazu je funkcí obrazové distribuce ve snímku a v celé sekvenci. V rámci řešení bakalářské práce student rovněž vypracoval zadaní a vzorové řešení nové laboratorní úlohy pro předmět Digitální televizní a rozhlasové systémy. Zadání práce považuji za splněné a práci hodnotím výslednou známkou výborně.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce B 42/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 19/20