IŠTOK, M. Adaptivní číslicová filtrace biologických signálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Provazník, Ivo

Student Martin Ištok pracoval na problematice číslicového zpracování EKG signálů pomocí adaptivních systémů. Samostatně nastudoval obtížnou literaturu a používané typy adaptivních filtrů. Dobře zhodnotil možnosti filtrů a vybral nejvhodnější pro zpracování daného typu signálu. Výstupem projektu je kvalitně zpracovaná studie realizovaných adaptivních filtrů včetně jejich ověření. Výsledky bakalářské práce Martina Ištoka jsou hodnotné a odpovídají současnému stavu vědění v oboru číslicového zpracování signálů. Pozitivním momentem je také fakt, že student postupoval zcela samostatně a využíval konzultací s vedoucím práce.

Využití literatury B 8/10
Splnění zadání A 46/50
Formální zpracování práce B 17/20
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 19/20
90

Kozumplík, Jiří

V práci jsou přehledně popsány základní typy adaptivních filtrů, které mohou být použity pro potlačení síťového brumu v signálech EKG. Autor implementoval a testoval celkem čtyři typy filtrů - prostý adaptivní filtr, jednoduchou úzkopásmovou adaptivní zádrž, úzkopásmovou adaptivní zádrž s číslicovým rezonátorem a úzkopásmovou adaptivní zádrž s adaptivním rezonátorem. Všechny filtry porovnal z pohledu zkreslení užitečného signálu. Pozoruhodný je posledně uvedený typ filtru, který je schopen se vyrovnat i s kolísáním kmitočtu rušivého signálu. K práci nemám závažné připomínky, jen několik poznámek. Nejasná je formulace týkající se činnosti prostého adaptivního filtru při různých počátečních fází síťového brumu a pomocného harmonického signálu (str. 18 a 19). Proč se autor omezil u tohoto typu filtru jen na tři poměrně velké délky impulsních charakteristik filtrů FIR (50, 100 a 150 vzorků)? Má opravdu praktický význam uvažovat dva vektory vah místo dvou skalárních vah u jednoduché úzkopásmové adaptivní zádrže? Dále mi není jasné, co autor míní signálem EKG nazvaným jako souhrnný zlatý standard (str. 46). Celkově působí práce velmi dobrým dojmem, je napsána přehledně a má velmi dobrou grafickou úroveň. V textu není mnoho gramatických chyb, jedna se však opakuje systematicky a asi stojí za zmínku: v souvětích, jejichž součástí je vzorec uvedený na samosatném řádku, není oddělující čárka uvedena bezprostředně za vzorcem, ale je na začátku řádku následujícího - kde se autor inspiroval? Zadání autor splnil, jedinou výhradu lze mít k poslední větě v zadání, která mu ukládá porovnat své výsledky s výsledky publikovanými; pokud v použitých publikacích výsledky nenalezl v porovnatelné podobě, měl to v práci uvést.

Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce A 48/50
Formální zpracování práce A 9/10