NAVRÁTIL, J. Návrh operačního zesilovače CMOS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Musil, Vladislav

Student Jakub Navrátil se ve své bakalářské práci zabývá problematikou návrhu integrovaných obvodů. Vyšel z doporučené literatury a postupně se seznámil se strukturou transkonduktančních a operačních zesilovačů a s jednotlivými funkčními bloky. Hlavní těžiště práce bylo v pochopení principu obvodů a v simulaci potřebných funkčních bloků i celého zesilovače. Jmenovaný student k vypracování diplomové práce přistoupil zodpovědně, seznámil se s doporučenou literaturou, pracoval samostatně a pravidelně přicházel na konzultace. Detaily simulace v systému Cadence konzultoval. Práce postupovala pomaleji než jsme předpokládali, trvalo určitý čas než diplomat provázal své znalosti a výsledky takovým způsobem, že mohl pokračovat dále, proto nebyla navržena topografie (layout) operačního zesilovače. Zadání projektu bylo kromě topografie vcelku splněno a vypracování odpovídá požadavkům na rozsah a kvalitu práce v magisterském studiu, a to s výše uvedenými výhradami. Práci doporučuji k obhajobě.

Využití literatury B 8/10
Formální zpracování práce B 16/20
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) C 15/20
Splnění zadání D 30/50
69

Šteffan, Pavel

Student Jakub Navrátil se ve své diplomové práci zabývá problematikou navrhu operačních zesilovačů. Ve shodě se zadáním navrhl operační zesilovač v technologii CMOS a simuloval jeho vlastnosti v systému Cadence, návrh topografie skončil v počátečním stádiu. Práce je rozdělena do 5 kapitol, úvodu, závěru a příloh. Diplomat se podle zadání zaměřil na potlačení náhodného i systematického ofsetu, dále malého rozdílového vstupního napětí a kmitočtové stability navrhovaného operačního zesilovače. Návrhové postupy odpovídají zvyklostem a výsledkem je funční návrh, který splňuje požadované parametry. Vlastní výpočtová část je stručnější než bych si představoval, stejně tak množství porovnávaných možností, tj. variant nebo alternativ. Návrh byl zadáním omezen na osvědčenou robustní technologii Amis 0,7 um. Postup návrhu považuji za správný, stejně jako výsledný návrh. Na závadu je, že diplomant nedokončil návrh topografie operačního zesilovače, takže zadání nebylo splněno ve všech bodech. Po celkovém zhodnocení konstatuji, že předložená práce i přes výše uvedené výhrady, především k absenci návrhu topografie, splňuje požadavky kladené na diplomovou práci, především z hlediska samostatnosti práce, a proto ji doporučuji k obhajobě a navrhuji klasifikaci 63 bodů.

Splnění požadavků zadání D 12/20
Odborná úroveň práce D 30/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse D 13/20