ÚRADNÍKOVÁ, N. Návrh marketingové strategie družstva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Novák, Petr

Studentka vypracovala diplomovou práci standardním způsobem s použitím základních metod strategické a marketingové analýzy. Práce má logickou strukturu a obsahově směřuje k naplnění stanovených cílů. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1) Jaké kvalifikační požadavky by měl Vámi navrhovaný nový obchodní zástupce splňovat (znalosti, vzdělání, zkušenosti, schopnosti)? 2) Na základě tabulky 2 na straně 64 uveďte, jaké procento předpokládáte, že by obdržel obchodní zástupce z obratu zakázek. 3) U produktové, cenové a a distribuční strategie jste nákladovost Vašich návrhů nevyjádřila. Znamená to, že předpokládáte nulový či zanedbatelný dopad na výši nákladů při realizací těchto strategií? 4) Jakým způsobem jste stanovila očekávaný počet zákazníků (viz tabulka č. 5 na straně 69) a očekávané výnosy (viz tabulka č. 6 na straně 70)?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíl práce byl splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Byly použity standardní metody strategické analýzy nezbytné k zjištění současného stavu.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Studentka prokázala schopnost interpretovat zjištěné výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Práce je prakticky využitelná z pohledu realizace návrhů marketingových strategií u jednotlivých prvků marketingového mixu.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Formální uspořádání práce je logické, splňuje dané náležitosti, terminologie a jazyková úroveň odpovídá magisterskému stupni studia.
Práce s informačními zdroji, včetně citací D Drobné formální nepřesnosti v uvádění citací použitých zdrojů. Neuvedení citací zdrojů "KŮŘIL, Jaroslav, 2017. Přehled odběratelů ..." v textu kapitoly 2. 5 Analýza zákazníků, kde evidentně studentka s těmito zdroji pracuje. Nesprávné citování v podobě "...poskytlo přímo vedení výrobního družstva".
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Přikryl, Pavel

Práce splňuje požadavky na tento typ prací, autorce se podařilo vhodně propojit teoretickou a empirickou část práce, čímž prokázala schopnost samostatné tvůrčí činnosti v oboru řízení a ekonomika podniku při návrhu marketingové strategie. Nicméně, diplomant by v dalších odborných pracích měl věnovat větší pozornost formálním náležitostem odborné práce, např. zasazení zdůvodnění výběru práce do širšího rámce, literární rešerše v úvodu práce, zhodnocení limitů výzkumu, příliš krátká délka odstavců, apod. Rovněž zdrojová základna by měla být rozšířena o literaturu zahraniční provenience. I přes výše uvedené nedostatky, které jsou vesměs pouze formální, doporučuji práci k obhajobě s výsledným hodnocením výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 104837