ŠTOHANZLOVÁ, P. Perfuzní modelování v optické koherentní tomografii [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Kolář, Radim

Disertační práce Ing. Petry Štohanzlové je zaměřena na oblast optické koherentní tomografie se zaměřením na perfuzní analýzu. Optická koherentní tomografie (OCT) je rozvíjející se oblast, jejíž využití je poměrně široké. Nicméně perfuzní analýza s využitím OCT není prozatím příliš rozvíjena a to i přesto, že v jiných modalitách poskytuje nové možnosti kvantifikace prokrvení tkáně. Doktorandka se tedy vydala tímto směrem s cílem modifikovat a aplikovat podobné postupy perfuzní analýzy, které se používají v jiných modalitách právě na OCT oblast. Autorka provedla celou řadu dílčích kroků vedoucích k tomuto cíli. Zabývala se testováním kontrastních látek, uskutečnila řadu pokusů na navržených a zkonstruovaných perfuzních fantomech, aplikovala matematické postupy na naměřená data a vyhodnotila provedené experimenty. Na základě předložené práce mohu konstatovat, že autorka splnila cíle stanovené v tezích disertační práce a dosáhla velmi dobrých výsledků. K tématu přistoupila tvůrčím způsobem - vhodně navrhla metodiku práce, zrealizovala experimentální část práce i oblast vyhodnocení experimentů. Autorka práce tak prokázala schopnost vhodně a účinně kombinovat řadu přístupů v oblasti zpracování, signálů, obrazů a dat. Ing. Petra Štohanzlová pracovala po celou dobu svého doktorského studia aktivně a prokázala schopnost samostatné tvůrčí práce včetně schopnosti prezentovat dosažené výsledky. Během studia se 2x aktivně zúčastnila významné konference z oboru (European Conference on Biomedical Optics), výsledky prezentovala na domácích konferencích a jádro disertační práce pak v časopise Biomedical Engineering Online. Jsem přesvědčen, že Ing. Petra Štohanzlová vypracovala kvalitní disertační práci a dosáhla vědecké úrovně potřebné k udělení titulu PhD.

Penhaker,, Marek

viz příloha pdf

Kudrna,, Petr