BENCALÍK, K. Návrh úprav letounu VUT 001 MARABU s pohonem vodíkovými palivovými články a bateriemi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Hlinka, Jiří

Diplomant přistupoval ke zpracování diplomové práce velmi aktivně a zodpovědně. Téma práce se vymyká běžně řešeným problémům (což mimo jiné komplikuje nalezení vhodné litaratury pro řešení) a hlavním cílem práce je především zmapování vhodných komponent vodíkového pohonného systému a posouzení realizovatelnosti pohonu vodíkovými palivovými články v malém letounu. Práce navazuje na další aktivity Leteckého ústavu VUT-FSI v Brně v oblasti vodíkových pohonnů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Píštěk, Antonín

Práce splnila zadání a nemám k ní žádné zásadní připomínky. kapitola 8, která má být dominantní však postrádá detailnější hodnocení z hlediska technické kvality, hmotností a ceny jednotlivých komponent. Pro analýzu hm,otností a centráží není uvedena souhrnná tabulka hmotnostní centráž prázdného letounu jako výchozí pro další rozbory hmotnostních konfigurací. Výpočet motorového lože je až příliš podrobný a schází zde návrh konstrukčního řešení uchycení v trupu a případné konstrukční řešení uchycení vrtule k motoru. Při výpočtu obálky podle CS VLA je rychlost Vc nižší než Va což není fyzikálně možné a proto musi být Vc=Va. V práci jsou něktré drobné technické a terminologické nepřesnosti: Např. na str. 22 má být přebytek výkonu namísto přebytek tahu,netechnický obrat "tím pádem" na str. 29, "změkčující součinitel" na str. 76 aj. 1. Jaké konstrukční řešení spojení vrtule s motorem se předpokládalo ve Vašem návrhu Otázky: 2. Jaké konstrukční řešení a způsob uchycení motoru by jste navrhl pro případ reduktoru otáček motoru na vrtuli.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

eVSKP id 20627