CHÝLEK, R. Bezdrátový kontrolér pro dálkové ovládání PTZ kamer [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Šebesta, Jiří

Cílem diplomové práce byl návrh řešení vhodného bezdrátového komunikačního protokolu, návrh a realizace hardware a sestavení firmware řídicího mikrokontroléru pro bezdrátové ovládání PTZ kamer. Diplomant si téma práce zvolil sám, leč jeho aktivita byla velmi nízká. Řešenou problematiku prakticky nekonzultoval. V práci je uveden návrh obvodového zapojení rozhraní a fotografie realizace, avšak bez dalšího hlubšího rozboru a popisu. Dále je v práci uveden popis firmware pro rozhraní formou vývojových diagramů. Vzhledem k tomu, že v práci chybí popis bezdrátového komunikační protokolu včetně způsobu zabezpečení paketového přenosu, není popis firmware zcela zřejmý a ani nelze předpokládat jeho funkčnost. Jistý náznak definuje kapitola 3.2, avšak nedostatečně. U takových systémů je obvykle stanoveno, která ze stanic přenos řídí, zahajuje vysílání apod. (Master stanice) a která ze stanic je podřízená (Slave stanice), což by mělo vyústit ve dva rozdílné řídicí programy mikrokontrolérů v rozhraních. Sám diplomat v závěru uvádí, že firmware nebyl plně dokončen a odladěn a tudíž nemohla být provedena požadovaná měření. Vlastní text práce obsahuje řadu nedostatků a chyb a především grafická úprava je na velmi nízké úrovni. Vzhledem k uvedeným skutečnsotem nedoporučuji práci v tomto stavu k obhajobě a doporučuji její dopracování do úrovně plné funkčnosti systému a doplnění a úpravu její textové části.

F
35

Hubík,, Vladimír

Předložená diplomová práce Bc. Richarda Chýlka se zabývá dálkovým ovládáním PTZ kamer přes radiové rozhraní v bez licenčním pásmu ISM. Jak student v úvodu své práce zmiňuje, většina dnešních otočných PTZ kamer disponuje standardizovaným rozhraním RS-485, které umožňuje kabelové dálkové ovládání. Student v úvodu nastínil základní myšlenky, jak rádiové rozhraní pro tyto kamery realizovat. Svoji práci postavil na implementaci komerčního radiového modulu od fy Radiocrafts, který pracuje v pásmu 433 MHz. K tomuto modulu je připojen AVR mikroprocesor, který slouží jako převodník rozhraní RS-485 k radiovému modulu. Z obsahu a rozsahu diplomové práce je patrné, že byla psána ve značné časové tísni a bez dostatečné invence řešitele. Bohužel musím konstatovat, že odborně lze práci spíše klasifikovat jako průměrný semestrální projekt a ne jako závěrečná kvalifikační diplomová práce. Tomu odpovídá i rozsah práce, který činí přibližně 20 stran technického pojednání. Jak sám student uvádí v závěru, nebyly splněny zásadní cíle zadání. Pravděpodobně nebyl vůbec vytvořený vnitřní firmware pro jednočipový mikroprocesor, tudíž ani nebylo co zkoušet a optimalizovat např. pro bezchybný a spolehlivý přenos. Předložená práce navíc obsahuje značné množství technických a formálních chyb. Některé uvedené vývojové diagramy jsou obtížně čitelné. Jako zcela nepřijatelné považuji velmi vysoké množství gramatických chyb, překlepů a celkově špatnou grafickou úpravu. Některé pasáže textu jsou až nečitelné. Z výše uvedených důvodů proto nedoporučuji předloženou diplomovou práci k obhajobě a hodnotím ji celkovým počtem bodů 35.

F
35

eVSKP id 65741