LORENC, P. Optimální detekce konce vlny T v signálech EKG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Vítek, Martin

Student nastudoval problematiku vlnkové transformace a morfologii vlny T. V programovém prostředí Matlab navrhl a realizoval modely vlny T a metodu detekce jejího konce. Tato část práce je v pořádku a splňuje všechny náležitosti. Následující část práce se věnuje testování různých mateřských vlnek za účelem nalezení optimální vlnky pro detekci. Tato část práce má nízkou odbornou úroveň a obsahuje řadu významných nedostatků. Vyhodnocení výsledků je chybné. Tato skutečnost souvisí především s nedostatečnou aktivitou studenta během semestru a dokončování práce na poslední chvíli.

Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) E 10/20
Formální zpracování práce C 15/20
Využití literatury E 5/10
Splnění zadání D 30/50
60

Kozumplík, Jiří

V úvodní části autor popisuje signál EKG a jeho základní vlny. Tato část obsahuje zbytečné odstavce (např. o snímání signálů EKG), na druhé straně v ní chybí zmínka o známých metodách detekce konce vlny T. Druhá část (kap.3) stručně popisuje vlnkové transformace; také zde nalezneme zbytečné části o modifikacích, které nejsou v práci dále dále využity. Navazující kap.4 má v názvu návrh detekce konce vlny T, píše se v ní o využití vlnkové transformace, ale chybí vysvětlení, jak má být transformace k detekci vlastně využita a také proč je její použití k tomuto účelu zajímavé. Na konci této kapitoly autor popisuje převzatý postup detekce, ale bez ilustračního obrázku je popis nesrozumitelný. V kap.5 autor vytvořil modely některých tvarů vln T a uvedl celou řadu různých typů vlnek dostupných v matlabovské knihovně. Není jasné, proč umělé vlny T obsahují právě 250 vzorků (je zde snad nějaká souvislost se vzorkovacím kmitočtem?). Také není jasné, kde se vzal referenční konec vlny T (byl nalezen odhadem?). Autor sice naznačil postup detekce, ale bez jakéhokoli vysvětlení (proč použil měřítko 40 a pro jaký vzorkovací kmitočet je měřítko vhodné?). Vybral 7 typů vlnek, ale výběr nezdůvodnil. V závěru práce uvádí tabulky s výsledky, ale vzhledem k výše uvedeným nedostatkům pochybuji o použitelnosti závěrů pro reálné signály.

Splnění požadavků zadání D 12/20
Odborná úroveň práce E 25/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 10/20