ROZSYPAL, P. Simulace datových přenosů v integrovaných sítích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Škorpil, Vladislav

Pan Pavel Rozsypal zpracoval bakalářskou práci na téma Simulace datových přenosů v integrovaných sítích. Pracoval samostatně, s vedoucím konzultoval minimálně. Jeho bakalářská práce bude sice využitelná k požadovanému účelu, tj. jako návody do počítačových cvičení, přesto však její úroveň není podle mých záměrů. Autor se 32 stránek ze 40 věnuje teoriím, ve kterých lze jen obtížně najít méně známé a zajímavé informace. Není možno naštěstí tvrdit, že vlastní práce má pouze 8 stran, neboť hlavní vlastní přínos autora je v návrhu dvou počítačových úloh uvedených ve dvou přílohách. Pokud porovnávám zadání s vypracováním, musím konstatovat, že autor splnil pouze jednodušší pokyny v zadání, složitější, např. porovnávání a hodnocení alternativ lze vyhledat poměrně obtížně. Za hlavní prohřešek pana Rozsypala považuji, že v zadání jsou požadována zadání minimálně tří počítačových cvičení včetně vzorových protokolů, zpracovány byly pouze dvě. Obě zadání mají pouze základní úroveň, nelze tedy operovat převahou kvality nad kvantitou. Takto jednoznačné nesplnění zadání vyžaduje doplnění v náhradním termínu.

F
40

Endrle, Pavel

Student ve své práci popisuje a realizuje simulace datových přenosů v integrovaných sítích. Součástí práce je také vypracování dvou vzorových laboratorních úloh. Práce je logicky členěna na teoretickou a praktickou část, přičemž ale část teoretická bohužel výrazně převažuje. Použité termíny a technologie jsou vysvětleny v dostatečné míře, byť v mnoha případech nepřesně, místy dokonce i chybně. Práce co do formální stránky vykazuje velké množství nedostatků, kterými jsou zejména chyby ve shodě přísudku s podmětem, nebo chyby při samotném psaní – např. slovo „Diskujujte“ (str. 46) zřejmě uniklo kontrole, pokud se ale nějaká konala. Vytknout lze bezesporu také nevhodně velké bílé okraje u prezentovaných obrázků, chybějící mezery mezi větami, citované nadpisy odstavců a také chybějící interpunkci. Rovněž samotné vzorové zadání laboratorních úloh nelze pochválit, termíny byly voleny opravdu nevhodně – např. věta „V helpu programu MATLAB si najděte Dema“. Autor se bohužel také nevyvaroval nevhodně rozvrženému textu, kdy nadpis začíná na stránce jedné a jednotlivé body odstavce na stránce další. Pomyslnou třešničkou na dortu nepřesností a nevhodností je vysvětlení zkratky „apod.“ v seznamu použitých zkratek na konci práce. Z technického hlediska lze práci doporučit k obhajobě, nicméně vzhledem k výše uvedeným formálním nedostatkům navrhuji práci hodnotit stupněm C/70b.

70

eVSKP id 66627