KREJSKOVÁ, E. Studium rozkladu ozónu na pevných površích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2010.

Kozáková, Zdenka

Bakalářská práce se zabývá problematikou generace ozónu a zkoumá jeho rozklad vlivem vybraných pevných materiálů. V teoretické části jsou podrobně rozebrány vlastnosti ozónu včetně již studovaných rozkladných reakcí, možnosti jeho využití v praxi, způsoby generace a metody stanovení koncentrace ozónu. Experimentální část názorně popisuje používanou aparaturu a postup realizace jednotlivých experimentů. Ve výsledkové části jsou vyčerpávajícím způsobem zpracována naměřená data, která jsou přehledně zakomponovaná do tabulek a grafů. Zkoumána byla jednak vlastní generace ozónu pomocí komerčního ozonizátoru v závislosti na měnících se experimentálních podmínkách (reakční doba, výkon ozonizátoru, druh a průtok pracovního plynu), a následně vliv pěti vybraných kovových materiálů na výslednou koncentraci ozónu. Práce je zpracována pečlivě a přehledně. Dosažené výsledky jsou diskutovány s dostupnou literaturou. Závěry jsou formulovány jasně a srozumitelně, navíc jsou nastíněny možnosti dalšího studia této problematiky. O kvalitě této práce svědčí i využití získaných výsledků jako podkladů pro příspěvek na mezinárodní konferenci. Studentka pracovala během řešení bakalářské práce samostatně. Pravidelně konzultovala dosažené výsledky a postup při dalším měření. Její bakalářská práce splnila zadané cíle, proto ji doporučuji hodnotit výborně.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Stančík, Jiří

Předložená bakalářská práce je zpracována na velmi slušné úrovni. V teoretické části se autorka zabývá popisem vlastností ozonu, jeho využitím, několika metodami generace ozonu a metodami stanovení ozonu. Téma kinetických procesů spojených s generací ozonu není příliš rozebíráno, ale ostatní části zadání jsou vypracovány na kvalitní úrovni. Text je občas zbytečně dělen do mnoha odstavců a autorka se nevyvarovala několika drobných typografických nedostatků, ale celkový dojem z této práce je velmi pozitivní. Práce je dobře logicky rozčleněna a správně ocitována, o kvalitě rešerše vypovídá také 24 uvedených zdrojů literatury. V experimentální části jsou velmi dobře popsány metody a postupy prováděných experimentů. Výsledky jsou přehledně zpracovány do grafů a tabulek a patřičně okomentovány. V některých případech jsou lehce nejasné a mohly by vynutit drobné změny v metodice pokusů. Autorka splnila i poslední bod zadání a určila materiály, které degradují generovaný ozon nejméně a jsou tedy vhodné pro praktické využití při jeho transportu. Ověřila také vliv vzdušné vlhkosti na generaci ozonu. Závěry práce jsou výstižně a srozumitelně formulovány. Dle mého osobního názoru by se autorka měla vyvarovat stejných názvů kapitol v různých částech práce. Publikace výsledků práce na konferenci vypovídá o dobrém přístupu autorky, efektivní spolupráci se svými školiteli a zvyšuje celkovou úroveň této bakalářské práce. Závěrečnou práci považuji za kvalitní, hodnotím ji celkovým stupněm A a doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání A
Formální úroveň práce – celkový dojem A
Logické členění práce A