PAVEL, T. Interaktivní dálkové ovládání pomocí GSM modulu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Prokopec, Jan

Student vypracoval bakalářskou práci se zaměřením na interaktivní komunikaci pomocí GSM sítě mezi uživatelem a modulem pro řízení osvětlení a nepřímé řízení teploty. Předložená práce nesplňuje zadání. Student navrhl řízení osvětlení a teploty, detekci zabezpečení objektu, ale nerealizoval komunikaci pomocí GSM modulu, která měla tvořit jádro práce. Tento nedostatek zdůvodňuje ztrátou programu těsně před odevzdáním, s ohledem na datum vzniku ostatních souborů, nestandardní strukturou projektu a záložním souborem GSM komunikace lze o tomto důvodu pochybovat. Konzultace student příliš nevyužíval. Vzhledem k výše uvedenému, doložené dokumentaci hw realizace zařízení (schémata zapojení, desky plošných spojů, fotodokumentace realizovaných částí) hodnotím práci jako splněnou pouze částečně a proto nevyhovující. Student by měl předloženou práci doplnit o interaktivní komunikaci pomocí GSM modulu během prezentace nebo přepracovat.

F
49

Frýza, Tomáš

Předložená práce je orientována na dálkové ovládání pro inteligentní domácnost. Cílem měl být interaktivní přístup prostřednictvím GSM k regulaci vytápění, osvětlení a možnost zabezpečení budovy. Textová část práce obsahuje 26 stran + přílohy a obsahy/seznamy. Logické členění kapitol není přehledné; úvodní kapitola např. popisuje funkci programu po zapnutí zařízení, místo aby byly rozebrány jeho jednotlivé části. Samotný text obsahuje velké množství formálních nedostatků a působí, že byl tvořen narychlo. Celková koncepce zařízení je spíše určena pro demo aplikaci a nikoliv pro praktické použití v domácnosti (ovládání jen 2 světelných zdrojů, drátové propojení s prvky „sítě“, ...). Pojem regulace je v práci zavádějící. Velmi nestandardní je také zapojení programovacího „konektoru“ na řídicí desce. Chybějící odpory na sériových linkách mezi MCU a GSM modulem mohou navíc způsobit nespolehlivé programování. Funkce ovládacího programu v jazyce C je nastíněna, ale přiložené zdrojové soubory při kompilaci obsahují velké množství nevyřešených upozornění (warnings). Program je správně členěn do souborů typu *.c a *.h, nicméně každý je psán naprosto odlišným stylem a pouze převzatá knihovna pro TWI (autor: Fleury) obsahuje komentáře pro generování dokumentace systémem DoxyGen, přestože soubor Makefile tuto možnost obsahuje. Není tedy jasné jaké části byly převzaty a které vznikly prací autora. V závěru autor zmiňuje, že zařízení není plně funkční. Již jen důvod, který předkládá a obsah souboru main.h na CD ukazuje na nepřipravenost studenta k získání vysokoškolského titulu.

F
40

eVSKP id 65802