KOŇAŘÍK, J. Internetová knihovna metod a algoritmů pro registraci medicínských obrazů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Peter, Roman

Prvním cílem této bakalářské práce bylo realizovat uživatelsky přívětivý informační systém poskytující uživateli přehled metod používaných v oblasti registrace medicínských obrazů. Druhým cílem bylo umožnit uživateli si vybrané metody interaktivně vyzkoušet přímo v systému, případně offline pomocí stažitelných zdrojových kódů. Co se týče výsledku vlastního řešení, první část byla splněna dostatečně. Struktura a uživatelské rozhraní systému bylo navrženo a realizováno v redakčním systému Drupal, čímž je lehce přenositelné do online podoby. V této části jen postrádám popis šablony vzhledu a konkrétních úprav. Byl vytvořen administrátorský manuál pro instalaci a nastavení systému a uživatelský návod k přidání nového příspěvku, zde však postrádám obrazovou dokumentaci. Na základě teoretické části práce byl systém obsahově naplněn, obrázky však nejsou v dobré kvalitě, chybí popis vzorců. Druhá část zadání splněna nebyla, student pravděpodobně podcenil subjektivní časovou náročnost řešení. Co se týče formálního obsahu bakalářské práce, některé vzorce nejsou úplně popsány, text je místy převzat bez uvedení příslušných citací, v úpravě jsou občas nedostatky. S ohledem na množství dostupné literatury a zdrojových kódů v této oblasti se práce jeví spíše jako podprůměrná.

Formální zpracování práce E 10/20
Využití literatury E 5/10
Splnění zadání E 25/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) D 12/20
52

Jiřík, Radovan

Předložená práce se zabývá vytvořením internetové knihovny metod a algoritmů registrace obrazů. Student v práci popisuje teorii registrace obrazů a technologie vytváření webových stránek. Popis registrace obrazů je na mnoha místech nepřesný. Praktická část je málo rozsáhlá. Student splnil část zadání tím, že vytvořil pomocí redakčního systému Drupal webové stránky. Obsah stránek by však bylo možné otestovat jen v případě, že si uživatel nainstaluje webový server a systém Drupal na svém počítači. Bylo by logické, kdyby vytvořené webové stránky byly dostupné přes internet. K tomuto zadání jistě směřovalo. Bylo by také vhodné uvést alespoň několik snímků obrazovky webových stránek. Databáze měla být podle zadání doplněna o algoritmy registrace, což student nesplnil. Práci tak hodnotím na mezi přijatelnosti. Po formální stránce mám drobné výhrady k absenci číslování rovnic a nízké kvalitě některých obrazů.

Splnění požadavků zadání E 10/20
Odborná úroveň práce F 20/50
Formální zpracování práce C 7/10