ACEVEDO SILVA, R. Zlepšování Braytonova oběhu leteckých plynových turbín [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Šplíchal, Miroslav

Autor měl ve své práci popsat ideální a skutečný Braytonův oběh leteckých plynových turbín a navrhnout jeho možné modifikace za účelem zlepšení parametrů motoru. Práce je zpracována v anglickém jazyce a je rozčleněna do sedmi kapitol. Z hlediska zadání jsou stěžejní kapitoly 4 a 5. Rozsahy těchto kapitol a jejich podkapitol jsou obsahově nevyvážené. Autor zde často značně detailně popisuje vlastní konstrukční řešení, čímž se odklání od tématu práce. Nad rámec zadání v kapitole 5 autor velmi podrobně popisuje experimentální motor s mezistupňovým chlazením a výměníkem tepla IRA. V kapitole 6 autor uvádí modelové příklady výpočtu oběhů. Pro lepší přehlednost a orientaci měl autor lépe popsat postup výpočtů a zvolené okrajové podmínky. Výsledky svých výpočtů mohl autor okomentovat, případně doplnit o diagramy termodynamických oběhů. Závěr práce uvedený v kapitole 7 je příliš obecný a neshrnuje dosažené výsledky práce. Grafické zpracování práce působí dojmem nehotového konceptu. Texty nejsou zarovnány, řada grafů je převzata ze zdrojů včetně jejich původního označení, u jiných naopak označení chybí. Rovněž číslování obrázků v práci nemá systém. Kapitola 5 má z hlediska logické struktury práce příliš komplikovanou strukturu. Rovněž mi není zřejmý význam obrázků v přílohách 1 a 2, vhodnější by bylo jejich zakomponování do textu práce.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E

Klement, Josef

Práce je zbytečně obsáhlá a obsahuje řadu informací, které nesouvisejí s tématem. Příkladem je historický přehled (kap.2) nebo podrobný popis spalovacích komor (kap.5.2.3). Ve spalovacích komorách jsou také zcela neorganicky zařazeny tzv. turbofany. Řešené příklady v kap.8 se týkají pouze základních cyklů - ideálního a skutečného. Výpočty navíc nejsou dokončeny, pravděpodobně chybí stránky. Pro demonstraci zlepšení Braytonova cyklu by bylo nutné provést výpočty alespoň s uvážením regenerace. Vlastní téma práce je obsaženo v kap.5, kde je základní popis cyklu s mezichlazením, regenerací a meziohřevem. Výhody jsou zde uváděny pouze obecně, bez početního nebo grafického zdůvodnění. V práci chybí přehled použitých symbolů, to znesnadňuje orientaci v textu a v rovnicích. Zbytečné je používání dvojích jednotek - anglických a SI. Po formální stránce je v práci větší množství gramatických chyb a překlepů, některé obrázky z literatury jsou převzaty včetně originálního číslování (s.29, 31), většina obrázků není číslována vůbec (s.39). Přes uvedené nedostatky práce v podstatě splnila zadání, proto ji doporučuji k obhajobě.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D