ŠMÍD, P. Optimalizace vířivého čerpadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Pochylý, František

Diplomant pracoval velmi iniciativně. Provedl důkladnou analýzu proudění v interiéru čerpadla a navrhl konstrukci s vyšší účinností. Více pozornosti mohl věnovat zpracování teoretických poznatků z diplomové práce Z. Dančáka. Diplomant prokázal kreativitu a pracovitost. Výsledky diplomové práce jsou velmi cenné a budou inspirací pro další výzkum.

Bílek, Martin

Autor ve své diplomové práci, zabývající se optimalizací vířivého čerpadla pomocí CFD určeného jako náhrada lidského srdce pro mimotělní oběh, splnil všechna zadání a cíle. Nad rámec zadání této práce provedl i experimentální ověření vířivého čerpadla v laboratoři. Výsledků dosažených v této práci bude možno využít k dalšímu výzkumu vířivých čerpadel, která by mohla najít uplatnění ve zdravotnictví. Ačkoliv cíle práce byly splněny, dovolím si poukázat na drobné chyby, kterých se autor dopustil. Hned na úvod bych autorovi vytkl jeho ne zrovna zdařilý abstrakt v angličtině. Anglický abstrakt byl takřka doslovným překladem abstraktu českého, z čehož pramenily místy až nesmyslné věty a nevhodně volená slova a fráze. Dále by určitě neškodilo uvést v kapitole zabývající se geometrií čerpadla obrázek s orientačními kótami optimalizovaného čerpadla, aby si čtenář vytvořil rychlou představu o velikosti čerpadla (např. zakótovat průměr oběžného kola, vstupního a výstupního hrdla) a nenapínat tak čtenáře až do 36. stránky. V kapitole 5 věnující se výpočtovému modelování bych se více rozepsal o nastavení zvolených okrajových podmínek v programu Gambit a vysvětlil, co vlastně z hlediska simulace proudění jednotlivé pojmy znamenají, popř. bych uvedl doprovodný obrázek s vysvětlujícími popisky. Dále bych se zmínil na jaké objemy a okrajové podmínky se vztahoval výpočet krouticího momentu Mk. Další výtka je z hlediska jednotek a to jak v grafech, tak i v textu ve kterém autor několikrát uvádí chybné hodnoty měrné energie v kg/J a takřka ve všech grafech, kde vystupuje účinnost, jsou hodnoty účinnosti vyneseny v bezrozměrných veličinách, ale popis osy v grafu odkazuje na procenta. V některých grafech zase vodorovná osa odkazuje na průtok v l/s a hodnoty jsou vyneseny v m3/s. Navzdory těmto drobným nedostatkům, doporučuji diplomovou práci k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 49988