NOWAK, D. Adaptivní OFDM [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Maršálek, Roman

Zadání práce je možno považovat ve všech směrech za splněné, a to na poměrně kvalitní úrovni. Autor prostudoval literární prameny týkající se adaptivního OFDM, simuloval základní princip adaptace v prostředí MATLAB a algoritmus také implementoval v prostředí Simulink pomocí softwarového rádia USRP. Provedl také reálný rádiový přenos, byť s jistými omezeními a zjednodušeními. Student pracoval aktivně, docházel na konzultace, většinou s konkrétními problémy a dotazy. Mírnou slabinu práce vidím v nepříliš jasně a přesně formulovaném teoretickém popisu metod pro odhad parametrů komunikačního kanálu.

Splnění zadání A 47/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce B 16/20
Využití literatury A 9/10
90

Valenta, Václav

Zadání práce bylo splněno. Diplomant prokázal schopnosti nastudovat odbornou literaturu i vytvořit požadovanou cílovou aplikaci v prostředí Matlab a Simulink . K předložené práci je mám následující připomínky: - je třeba omezit přebírání obrázků z literatury, byť citovaných. Je třeba mít vždy souhlas autora a nakladatelství a tento souhlas pod obrázkem uvést (např. obr 1.1, 2.1, 2.2 ale i dále…). Přičemž uvedené obrázky zcela jistě mohl autor překreslit! - Uvádění zdroje za číslem rovnice (např. str. 6) není příliš estetické - Tab. 3 a následný popis – jaká modulace se použije pokud bude úroveň mezi I2 a I4? - V přijímači není dořešena problematika synchronizace počátku OFDM symbolu, uvedené řešení předpokládá, že užitečné vzorky signálu začínají na pozici 6133. V případě odlišných parametrů OFDM signálu toto zřejmě bude představovat problém - Zaokrouhlování symbolů uvedené na str. 34-35 zřejmě nebude pracovat v případě výrazného útlumu signálu, nicméně cílem práce bylo adaptivní nastavování parametrů OFDM, nikoliv techniky příjmu OFDM signálů. - Proč je počet vysílaných bitů po optimalizaci omezen na 1-312. Spodní hranice je příliš malá, horní hranice naopak odpovídá maximálně (alokace BPSK) pouze šesti OFDM symbolům - Výraz „doběhnutí“, str. 31 není příliš vhodný, název kapitoly „Úspora výkonu při použití USRP2“ je zavádějící - Věta (část Shrnutí) „kvůli názornosti je na každé nosné přenášen jen 1 OFDM symbol“ je nepřesná – vlivem adaptivní alokace může nastat situace, kdy na některých nosných data nejsou přenášena vůbec

Splnění požadavků zadání B 16/20
Odborná úroveň práce B 43/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 17/20