RÁČEK, T. Číslicová filtrace signálů EKG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. .

Kozumplík, Jiří

Autor prostudoval princip lineárních filtrů Lynnova typu, které jsou vhodné k potlačení úzkopásmového rušení v signálech EKG. Kromě doporučené literatury čerpal i z jiných zdrojů, které však v seznamu literatury neuvedl a příslušné odkazy v textu chybí. Práce má jeden závažný nedostatek: úvodní kompilační část měla být napsána stručně a výstižně vlastními slovy autora s příslušnými odkazy - text však vzbuzuje dojem, že vznikl skenováním dlouhých pasáží a obrázků z několika publikací. Autor tím podle mého názoru zpochybnil své prohlášení o neporušení autorských práv třetích osob. Realizační část práce měla být zpracována podrobněji. Odladěné programy jsou funkční.

Splnění zadání D 30/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) D 12/20
Formální zpracování práce F 5/20
Využití literatury F 1/10
48

Kolář, Radim

Předložená bakalářská práce se zabývá tématem filtrace EKG signálu s využitím Lynnových filtrů. Teoretická část je popsána na straně 1 až 27. Jedná se o kompiláty a zcela převzaté texty z článků, skript a jiných zdrojů, které nejsou v práci vůbec citovány. Části textu obsahují překlepy, odkazy na nesprávné obrázky a další chyby, které zřejmě vznikly prostým kopírováním textu z neocitovaných zdrojů. Celá tato teoretická část je značně nesourodá a vyvolává pochyby o autorových schopnostech vypracovat přijatelnou bakalářkou práci. Vzhledem k tomu, že autor podepsal licenční smlouvu, bylo by žádoucí, aby se vyjádřil k bodu 2 / čl. 2 této smlouvy. Autor dále prohlašuje že listinná a eletronická verze práce jsou identické, což není pravda. Samotná realizace filtru pro potlačení síťového rušení je popsána a ilustrována na jedné straně. Podobná situace je i s filtrem na potlačení driftu a či jeho časově proměnnou verzí, u které navíc zcela chybí popis detektoru R vlny. Chybí popis signálů, na kterých byl algoritmus odzkoušen a jakýkoliv náznak o zhodnocení výsledků filtrace Z hlediska formálního je práce nepřijatelná: celkově je velmi špatně čitelná se spoustou chyb, obsahuje různé formátování, nekvalitní převzaté obrázky a především zcela chybějící odkazy na literaturu.

Splnění požadavků zadání E 10/20
Odborná úroveň práce F 10/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse F 4/20