RADOVIĆ, R. Galerie a výstavní expozice v Rymicích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.

Herzanová, Pavla

Studentka projevila poměrně vysokou míru samostatnosti při zpracování zadané úlohy. Tohoto faktu si vážím zejména vzhledem k tomu, že jako cizinka mohla mít pocit jazykové bariéry při jednání s odborníky a specialisty. Vlastní návrh je velmi zajímavý a je patrná jasná snaha o originalitu řešení. Velmi si cením samostatnosti při tvorbě a schopnosti studentky předkládat při konzultacích dobře promyšlený a originální koncept. Za správnou chápu i jasnou snahu o vytýčení originálního přístupu k výstavní tvorbě, která bere v úvahu fakt, že muzeum bude navštěvováno zejména o víkendech a celými rodinami. Prohlídková trasa je vhodně doplněna i plochami pro práci i vystavovanými materiály, čímž se může zvýšit zájem zejména mladší věkové kategorie - dětí. V muzeu bude možné strávit podstatně delší dobu než jen čas klasické prohlídky expozice. Je škoda, že při časovém rozvrhu práce nezbylo již dost času na detailní dořešení některých problémů spojených s tvorbou výstavního mobiliáře pro exteriér, což může být předmětem diskuse při obhajobě. Velmi si cením samostatnosti při tvorbě a schopnosti studentky přijít na konzultaci s dobře promyšleným a originálním konceptem. Otázky a náměty k obhajobě: 1/ Jak si představujete dořešení stánku, který bude sloužit občerstvení nebo využívaný při zvláštních příležitostech konaných v exteriéru muzea a jeho technickým zařízením, který vyvolají hygienické potřeby provozu. 2/ Popište, jak byste navrhla výstavní vozík pro instalaci výrobků návštěvníků vyrobených na pracovní ploše expozice 3/ Jak doplnit venkovní plochu navazující na stánek s občerstvení o další aktivity?

Přístup studenta ke zpracování B Studentka pracovala zodpovědně a její přístup k práci byl seriózní.
80

Pechmanová, Dagmar

I když práce postrádá podrobnější vysvětlení v textové části, z grafického znázornění lze dostatečně vyčíst záměr autorky.

Urbanistické řešení B Zadáním diplomové práce bylo vytvoření galerie a výstavní expozice v exteriéru prostoru areálu historické tvrze - Muzea tradičních staveb regionu. Po urbanistické stránce je zadání dobře zvládnuto. Hlavní vstup do areálu galerie je navržen z příjezdové komunikace , parkování vozidel při hlavním vstupu není graficky specifikováno. Výstavní prostory jsou děleny na dvě části. Venkovní expozice je věnována výrobě prvků z hlíny a slámy.V expozici je vyčleněna plocha na prezentaci i na práci s těmito materiály, kde se návštěvník může aktivně zapojit do výroby. Na tuto plochu je napojena výstavní plocha, kde je možno získat úplné informace o možnostech, které tyto materiály mohou nabídnout. Autorka zachovává stávající stromy v areálu, které úspěšně zakomponovala do nápaditého řešení posuvných vitrín i občerstvení při příležitostech, kdy se konají tématická setkání, workshopy apod.
Architektonické řešení C Nástup do vnitřních prostor galerie je uvažován z nově vybudovaného skleněného "krčku", který je navržen poměrně citlivou formou, hmotově odtrženou od stávajících historických budov. Návštěvník se přes informační pult dostává do přízemí galerie k vertikálním komunikacím a sociálnímu zařízení /doporučuji zvážit oddělení skleněnou stěnou/. V návrhu dispozičního řešení postrádám dělení na požární úseky. V I.patře chybí zákres předsazené části spojovacího krčku. Řešení venkovního prostoru expozice je velmi vtipné. Systém kolejnic pro posuv vitrín na výstavní ploše je velmi variabilní, ale doporučuji ho dopracovat tak, aby byla sestava zajištěna proti překlopení při zatížení větrem, což je u venkovních expozic vždy nutné.
Provozní řešení B K provoznímu řešení exteriérové expozice nemám zásadních výhrad. Návoz materiálu na plochy skladů koresponduje s plochami pro ukázky výroby s aktivním zapojením návštěvníka. Dílčí výrobní plochy jsou navázány na soustavy posuvných vitrín, které budou jakousi stálou expozicí. Sekce pro mládež a děti má možnost využít kolejnice pro systém vozíčků, na které děti mohou vystavit své výrobky.
Technicko konstrukční řešení C U stánku s občerstvením doporučuji lépe popsat mobiliář a zajištění základních hygienických podmínek práce s občerstvením. Řešení vnitřní dispozice postrádá dělení na požární sektory. Mimo zabezpečení vitrín proti větru nemám k technickému a konstrukčnímu řešení dalších připomínek.
Formální úroveň C Grafická úroveň práce je dobrá. Myšlenkový postup autorky by měl být podrobněji rozepsán v průvodní zprávě, která postrádá osnovu a stává se tak nepřehlednou.
75

eVSKP id 31956