PODSTAVEK, M. Svařovací postup Škoda Roomster [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Kubíček, Jaroslav

Bakalář zpracoval zadanou problematiku iniciativně a samostatně. Bakalářská práce je zpracována do pěti kapitol, kde autor vypracoval všechny body zadání. Práce analyzuje svařovanou konstrukci karoserie osobního automobilu Roomster z pohledu jednotlivých sestav, celkové kompletace a vlastního procesu spojování. Po formální a grafické stránce je práce zpracována na velmi dobré úrovni. Autor prokázal schopnost řešit danou problematiku a získat ucelené technické závěry. Autor splnil všechny cíle předepsané zadáním a proto práci doporučuji k obhajobě.

Daněk, Ladislav

Bakalářská práce pana Michala Podstavka se zabývá svařováním karoserie vozu Škoda Roomster ve výrobním závodě v Kvasinách. Popisuje postup stavby karoserie a metody spojování. Jde o bodové odporové svařování, svařování výstupkové a svorníkové, svařování a pájení metodou MIG/MAG. Jsou zde také popsány metody zkoušení a hodnocení svarů. Autor vypracoval "Specifikaci svařovacího postupu pro jeden svar sloupku A. Práce je úhledná, vyskytuje se v ní však mnoho chyb hlavně terminologických, které zřejmě vznikly špatným překladem z cizojazyčných firemních materiálů. Jsou zde i faktické chyby, např. na str. 18, kap. 4.1. "Bodové svařování je průběžný proces využívající otáčejících se elektrod na překrývajících se plochách" - to je svařování švové, nikoliv bodové. Na téže straně pod obrázkem 23 "svařovatelnost" místo svařitelnost. Na str. 19 "proud vedoucích dílů" nemá být díly vedoucí proud? Na straně 24 "je obklopen zónou vlivu tepla" je správně TOO - Tepelně ovlivněná oblast atd. atd. V textu se objevují i některé slengové výrazy např. "repasák ". Tyto nedostatky podstatně ovlivnily mé hodnocení.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 47427