VALIŠOVÁ, Š. Vliv exostóz na sluch [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Pellant, Karel

Studentka splnila zadání v plném rozsahu, z textu je zřejmé že se v dané problematice (poměrně vzdálené běžné strojírenské praxi) dobře zorientovala. Z hlediska postupu při řešení jednotlivých problémů při vypracovávání práce ji lze vytknout jistou nepravidelnost, na druhé straně oceňuji její samostatnost při získání a zpracování audiogramů z ORL Pardubice. Z výsledků je zřejmé, že studentka zvládnula základní postupy řešení akustických úloh v rámci systému ANSYS, v případě rozšíření výsledků o modální analýzu jednotlivých akustických subsystémů a o simulaci kostního vedení sluchu by dosažené výsledky mohly být použity jako základ pro navazující práci diplomovou. Srovnání výsledků modelování a audiologických vyšetření naznačilo, že MKP modelování by mohlo sloužit k predikci účinnosti chirurgických operací zaměřených na odstranění exostóz.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Švancara, Pavel

Předložená práce se zabývá analýzou vlivu kostěných výrůstků (exostóz) v zevním zvukovodu lidského ucha na mechanický přenos zvuku do vnitřního ucha. Studentka svou prací prokázala schopnost orientovat se v řešené problematice a dovednost aplikovat znalosti získané během studia na řešení problému. Práce je zpracována pečlivě a přehledně. V úvodních kapitolách práce jsou shrnuty základní teoretické poznatky z akustiky, anatomie lidského ucha, vyšetřovacích metod v audiologii a výsledky klinické studie provedené na pacientech před a po chirurgickém odstranění exostóz. V páté kapitole jsou potom uvedeny výsledky výpočtového modelování přenosové charakteristiky vnějšího zvukovodu na rovinném MKP modelu převzatém z diplomové práce B. Ouali, kde autorka domodelovala výskyt exostóz ve vnějším zvukovodu. V této části trošku postrádám modální analýzu MKP modelu zevního zvukovodu s uvažovanými exostózami. Následující kapitola obsahuje zpracování audiologických vyšetření skupiny pacientů s exostózami před a po operaci a porovnání s výsledky MKP modelu. Práce splnila cíle uvedené v zadání a celkově je napsána na dobré úrovni, proto ji doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 47520