MICHALICZEK, J. Výpočet náhradních parametrů elektrických strojů pomocí metody konečných prvků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Huzlík, Rostislav

Student se v rámci své zabýval výpočtem náhradních ekvivalentních prvků synchronního motoru s permanentními magnety. Tato problematika není na bakalářském ani magisterském studiu vyučována. Student v rámci své práce pracoval velice samostatně a práci v pravidelných termínech konzultoval s vedoucím. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 20/20
Využití literatury A 10/10
100

Cipín, Radoslav

Student se v bakalářské práci zabývá výpočtem parametrů synchronního motoru v programu FEMM. Práce je rozdělena do šesti kapitol včetně úvodu a závěru. V druhé kapitole se student zabývá konstrukcí synchronních motorů a jejich matematickými modely. Ve třetí kapitole se autor zabývá programem FEMM a vytvořením modelu synchronního motoru. Ve čtvrté a páté kapitole se student zabývá výpočtem parametrů Rs, Ld a Lq v programu FEMM, na základě kterých jsou provedeny simulace chodu motoru v programu MATLAB Simulink. Přínosem bakalářské práce je ucelený postup výpočtu parametrů synchronního motoru v programu FEMM. Po obsahové stránce je práce členěna logicky. Z hlediska formálního zpracování lze práci vytknou následující nedostatky: • Autor by si měl uvědomit, že v českém jazyce slovo „narozdíl“ neexistuje. • Překlady technických výrazů z angličtiny do češtiny je třeba provádět s citem pro jazyk a s respektováním již vžitých překladů pro daný termín. (str. 15 síťový disk, str. 17 lineární algebra, apod.) • U grafu není vhodné uvádět jeho titulek, jeho popis je již uveden v popisku grafu. • Při odkazování na rovnici je vhodnější odkazované číslo rovnice dát do závorek, např. (5.2) místo prostého 5.2. Zadání bakalářské práce bylo splněno a práci doporučuji k obhajobě.

Formální zpracování práce C 7/10
Splnění požadavků zadání A 19/20
Odborná úroveň práce A 47/50