KOZEL, O. Bronx - změna adresy (přestavba káznice) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2009.

Havliš, Karel

Výchozí teze a závěry teoretické přípravy z předcházejícího konceptu jsou podrobněji rozpracovány a obsaženy v diplomové práci. Záměrem udržet vlastní vizi konceptu radikální přestavby káznice založenou na vzájemné harmonii sociálně vyváženého programu a novými funkcemi tržně orientovanými a současně ekologickým přínosem zelených zahrad si autor sám sobě ztížil podmínky splnění upřesněného zadání. Přesto působí výsledná práce přesvědčivě a mohla by posloužit jako základ programu lokální strategie rozvoje sociálně deprimované části města postavené na společné synergii veřejných a soukromých investorů. V tom spatřuji největší přínos celé práce i s vědomím, že ne všechno se v detailech podařilo. Otázky a náměty k obhajobě: Bližší vysvětlení koncepce vzájemného prolínání veřejných a soukromých prostorů celého komplexu.

Přístup studenta ke zpracování Systematický promyšlený postup, kontinuita vlastní koncepce
90

Pokorný, Filip

Student ve své práci prokázal dostatečné schopnosti pro postup k obhajobě práce. Urbanistický koncept práce, který lze chápat jako tím nejdůležitějším v této práci, je velmi dobrý. Student prokázal i dobrý teoretický přístup, který zvolil pro regeneraci tohoto bloku káznice. Architektonické řešení pak již zůstalo trochu v pozadí, ale i tak návrh lze pokládat za velmi kvalitní. Za nezcela optimální lze považovat provozní řešení, zejména řešení zásobování obchodních ploch a také jejich umístění. Formální úroveň práce je také dobrá, jen jí chybí trochu něčeho navíc, co by prezentaci udělalo trochu graficky zajímavou.

Urbanistické řešení A Velmi dobré urbanistické řešení lokality. V předložené práci je patrný jasný koncept diplomanta. Diplomant také prezentuje svůj jasný pohled na možnou reurbanizaci tohoto složitého území a řeší tak problematiku nejen jako čistě prostorové cvičení, ale zamýšlí se nad tímto územím v širší socio-ekonomické rovině.
Architektonické řešení B Architektonické řešení je dostatečně velkorysé a moderní. Bohužel architektonický koncept již není tak silný jako ten urbanistický. Je ale nutné brát na zřetel, že nosnou částí této diplomové práce samotná architektura nebyla.
Provozní řešení B Provozní řešení je jasné a přehledné vycházející z urbanistického konceptu. Poněkud neš'tastné je však umsítění obchodních ploch ve 2.NP, tyto plochy postrádají viditelnost a také jejich zásobování lze pokládat za problematické. Rovněž z podobných důvodů je k zvážení umsítění obchodních ploch ve vnitrobloku, kde by se možná mohlo najít zajímavější využití, např. ateliéry, umělecké dílny ...
Technicko konstrukční řešení A Pro tuto úroveň je vyhovující. Prezentované vizualizace jsou konstrukčně uvěřitelné.
Formální úroveň B Formální úroveň práce je velmi dobrá. Grafika výkresů je jasná a myšlenka z nich dobře čitelná. Práci akorát chybí graficky zajímavější prezentační přístup.
86