HUDEC, D. Generátor M2M dat bezdrátového protokolu Wireless M-BUS v SmartGrid [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Mašek, Pavel

Diplomová práce studenta Bc. Davida Hudce se zabývá problematikou generování Machine-to-Machine (M2M) dat s využitím bezdrátového komunikačního protokolu Wireless M-BUS. Práce se konkrétně soustředí na vzdálené odečty z chytrých měřicích zařízení v rámci SmartGrid infrastruktury. Student po celou dobu přistupoval k vypracování své práce velmi svědomitě a výsledkem je logicky členěný dokument, kdy je v teoretické části práce pozornost soustředěna na detailní popis protokolu Wireless M-BUS a jeho roli v rámci Průmyslu 4.0. Praktická část práce obsahuje zevrubný popis vytvořeného M2M generátoru, kdy musím vyzdvihnout zejména úroveň vytvořeného řešení. Softwarový nástroj umožňuje generovat Wireless M-BUS telegramy s možností detailní konfigurace zasílaných dat. V návaznosti na vytvořený M2M generátor student navrhnul a otestoval dvě kompletní řešení, využívající buď samostatný bezdrátový IQRF modul či možnost propojení IQRF modulu se zařízením UniPi Neuron. Oba návrhy byly zrealizovány, otestovány a v diplomové práci řádně zdokumentovány. Z pohledu zadání diplomové práce byly splněny všechny body. Chtěl bych využít příležitosti a zmínit také další aktivity studenta, a to zejména publikační činnosti, kdy je student spoluautorem dvou článků publikovaných na mezinárodních konferencích. Student se také aktivně účastnil konference EEICT 2018. Zmíněná publikační činnost vychází ze studentova jistého přednesu a schopnosti prezentovat jak v českém, tak anglickém jazyce. Na základě výše zmíněných informací hodnotím práci stupněm A / 97 bodů a doporučuji k obhajobě.

97

Štůsek, Martin

Předkládaná diplomová práce studenta Bc. Davida Hudce se zabývá problematikou M2M komunikace s využitím protokolu Wireless M-BUS. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny všechny důležité termíny, na které navazuje detailní popis komunikačního protokolu Wireless M-BUS. Praktická část práce následně podrobně popisuje návrh a tvorbu generátoru Wireless M-BUS telegramů napsaného v jazyce Java s podporou grafického i konzolového rozhraní. Ucelený a logický popis vytvořené aplikace podtrhuje velmi dobré programátorské schopnosti studenta. Po formální stránce mám k práci několik výhrad. Dělení do sekcí v kapitole 1 je v některých případech nevhodné, jelikož rozsah některých částí nepřesahuje 5 řádků textu. V tomto případě by bylo vhodné zavést spíše dělení do podsekcí. Práce obsahuje také některé typografické chyby (nadpisy tabulek jsou uvedeny až pod tabulkou, opakují se slova na začátku řádků). Dle mého názoru není také vhodné rozdělení kapitol 3 (Generator) a 5 (Results) do dvou samostatných sekcí, které jsou rozděleny kapitolou číslo 4. Obsah kapitol 3 a 5 totiž přímo navazuje a bylo by tedy vhodnější sloučit je do jedné. Jistou nepřesnost vidím také v popisu použitého hardware. Podle autora je využito debuggeru IQRF CK-USB-04A. Avšak dle přiložených fotografií se jedná o adaptér IQRF-BB-02, který funguje pouze jako PCB s vyvedenými konektory. Nejedná se tedy o debugger ale pouze o adaptér pro SIM slot. Poslední závažnější problém vidím v seznamu použité literatury. V diplomové práci se stránky jako Wikipedie nejeví jako důvěryhodný zdroj informací. Některé citace také neobsahují všechny nutné informace. Takovým příkladem je citace číslo 12, která odkazuje na normu EN 13757. I přes výše zmíněné výhrady je úroveň práce na vysoké úrovni, a proto navrhuji hodnocení A / 92 bodů.

92

eVSKP id 110091