ROUS, M. Analýza vlivu umístění kónické clony v nadzvukovém proudu v komoře diferenciálního čerpání. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Maxa, Jiří

Přístup diplomanta ke zpracování práce byl bezproblémový, na zadání pracoval průběžně a časový plán plnil bez problémů se snahou o rychlé, ale odpovědné vypracování. Diplomant při práci prokazoval odpovědný a cílevědomý přístup a jeho vystupování je velmi seriózní. Se zadanými podklady dovedl pracovat nejen samostatně, ale při zpracování teoretické oblasti při studiu překračoval požadavky vedoucího. I proto je úroveň odevzdané práce na dobré úrovni a nastiňuje i další možnosti při vývoji komor EREM. Vzhledem k uvedeným skutečnostem navrhuji diplomanta hodnotit stupněm výborně.

95

Bílek, Michal

Pan Rous svoji diplomovou práci na téma: Analýza vlivu umístění kónické clonky v nadzvukovém proudu v komoře diferenciálního čerpání vypracoval v rozsahu 58 stran a rozdělil ji do 9 hlavních kapitol. V úvodu práce student popisuje teorii elektronové mikroskopie a její základní rozdělení, především se zaměřením na environmentální mikroskop, který je tvořen diferenciálně čerpanou komorou. Druhá kapitola je seznámením s článkem Velocity and ejector-jet assisted differential pumping, na který tato práce navazuje a který byl publikován Dr. Danilátosem. Tento článek se zabývá problematikou umístění clonky PLA v diferenciálně čerpané komoře. Následné kapitoly popisují základní teorii z termodynamiky, turbulentní proudění a problematiku rázové vlny. Ve druhé části je popsána praktická část práce, při které bylo vytvořeno pomocí programu AUtoCad Inventor 8 modelů diferenciálně čerpané komory s různou vzdáleností clon PLA a různými úhly clony PLA 2. Modely byly analyzovány CFD analýzou v programu Anysy Fluent. Závěrem je vše přehledně pomocí grafů porovnáno a zhodnoceno. K práci nemám žádné větší připomínky, úroveň prezentovaných výsledků je dle mého názoru zdařilá. Práci bych vytkl pouze pár drobných chyb v oblasti formátování, například přeházené pořadí citací. Předkládaná práce je přínosná z hlediska praktického využití výsledků. Zadání bylo splněno, dle výše uvedeného doporučuji práci k obhajobě.

93

eVSKP id 112126