CHVATÍK, Š. Asynchronní motor s vnějším rotorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Mach, Martin

Student se v rámci diplomové práce zabýval asynchronním motorem s vnějším rotorem, což není zcela typický stroj. Tento motor by měl sloužit k pohonu čerpadla, jehož lopatky budou umístěny přímo na vnějším rotoru. Celé čerpadlo pak může být umístěno přímo v trubce. Z tohoto důvodu bylo cílem práce stroj optimalizovat z hlediska velikosti. K tomu studen využil genetický algoritmus, který si sám naprogramoval. K práci přistupoval zodpovědně, pracoval samostatně a postup průběžně konzultoval s vedoucím. Diplomová práce splňuje všechny body zadání.

95

Bárta, Jan

Předložená diplomová práce se zabývá asynchronním motorem s vnějším rotorem. Předložená diplomová práce má 59 stran a obsahuje 7 kapitol včetně úvodu a závěru. V úvodu práce autor srozumitelně definoval a zdůvodnil cíle. Pro vlastní zpracování zadaného tématu využil Ansys Maxwell a program Matlab. Oceňuji množství odvedené práce studentem, kdy sám musel nastudovat, pochopit a zpracovat v programovém prostředí Matlab tepelný výpočet asynchronního stroje s klecí nakrátko a optimalizaci prostřednictvím genetického algoritmu. Samotné zpracování ukazuje, že autor chápal teoretický rámec práce a měl schopnost zvolit vhodné metody pro dosažení všech cílů práce. Závěrečná práce je také kvalitně graficky zpracována. K práci mám následující připomínky: - Práce postrádá rešerši zadaného tématu. - Práce by měla být vhodněji logicky členěna, tj. po úvodu by měla následovat kapitola popisující teoretická východiska práce respektive teorii k řešené problematice. Také soupis vzorců str. 24 až str. 31 narušuje plynulost čtení práce a bylo by vhodnější jej přesunout do přílohy. - Práce obsahuje na některých místech překlepy v odkazech na čísla obrázků. Shrnutí: Autor zpracoval diplomovou práci, pro jejíž řešení si musel osvojit znalosti z elektromagnetického a tepelného výpočtu. Rovněž musel zvládnout problematiku optimalizací elektrických strojů prostřednictvím genetických algoritmů. Kvalitu práce snižují výše zmíněné nedostatky avšak i tak se jedná o práci zdařilou, pro jejíž vypracování student musel provést velké množství práce. Cíle zadání práce byly bezezbytku splněny. Práci hodnotím stupněm A/výborně a práci doporučuji k obhajobě. 90 bodů

90

eVSKP id 109637