KAJZR, M. Vzdálená kontrola 3D tiskárny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Vyroubal, Petr

Diplomová práce pana Kajzra se zabývá problematikou vzdáleného ovládání a kontroly 3D tiskárny, které je z pohledu rozsáhlých tisknutých modelů téměř nezbytné, jelikož při technickém problému je možno tiskárnu vzdáleně odstavit a vyhnout se znehodnocení modelu (který by šel v lepším případě opravit) a tisknutého materiálu. V úvodu je popsána problematika FDM 3D tisku a materiálů, které se pro tuto technologii používají. Dále jsou zde shrnuty vady modelů, které mohou nastat při špatném nastavení procesních parametrů. Další kapitoly popisují ovládací hardware tiskárny a je navázáno popisem řešení zadané problematiky, pak následuje interpretace vlastního řešení a závěr. Jako vedoucí diplomové práce musím ocenit diplomantův přístup při řešení praktické části věci, kdy nastudoval a zprovoznil, na platformě raspberry pi, serverový systém Octo pi, což bylo dosti komplikované. A diplomant v práci tento postup celkem slušně popsal. V práci však shledávám jisté mezery a nedostatky, které diplomant i přes má upozornění do práce nezakomponoval. Úvodní polovina práce je plnohodnotná kopie semestrálního projektu a neprošla žádnými změnami nebo rozšířením (byť na to byl student upozorněn). Stylisticky jsou v práci chyby, např.: číslování kapitol (dvakrát kapitola 2.1, různé styly formátování). V grafu 6.10 jsou špatné jednotky. Byť je psána práce ve slovenštině (nebo si to alespoň myslím), některé výrazy jsou dost těžko pochopitelné a přeložitelné. Některá souvětí nedávají vůbec smysl (v půlce věty student začne úplně jinou). Některé části práce jsou naprosto zkopírované a není tedy dodržen styl pro doslovné převzetí zdroje. Některé pasáže jsou pouze zkopírovány a přeloženy do slovenštiny. To vše působí ledabylým a odbytým dojmem. I přes opakovaná upozornění a vysvětlení, student nezakomponoval do práce vše, co by tam mělo být. Postrádám i ilustraci funkčního zařízení. Chybí výkres pro spodní část krabičky, ne vždy je respektováno správné promítání E. I přes výše uvedené, musím konstatovat, že zadání bylo splněno a navrhuji hodnotit práci stupněm: D, 60 bodů

60

Jaššo, Kamil

Diplomová práce studenta se zabývá stále rozšířenější problematikou 3D tisku. Přestože kompozice práce je logická a zahrnuje všechny důležité elementy od typů tisku přes používané materiály po vady a úpravy hotového modelu je její zpracování nedbalé. V celé práci je mnoho gramatických chyb (špatné skloňování, singulár / plurál, chybějící spojky a jiné) a chybějící slova nebo písmena a text tak evokuje dojem kopírování z google překladače. Navíc z formálního hlediska je v práci také mnoho chyb a práce tak připomíná úroveň práce bakalářské: - Obsah je v samotném obsahu číslovaný, navíc římskými čísly. - První citace v textu cituje zdroj [14], zdroj [41] v textu není citován. Navíc je v textu použit různý formát citování více zdrojů (příklad [1] [2] [3] a [1,2,3]). V seznamu literatury je použito také různé formátování, které navíc často nesplňuje normu ČSN ISO 690. - V práci se vyskytuje dvakrát kapitola 2.1 (strany 14 a 17). - Mnoho nadpisů kapitol obsahuje pouze zkratky (napr. Kapitoly 2.2 až 2.7). - V seznamu obrázků chybí obrázek 6.16, v práci jsou přitom dva obrázky číslované 6.16 (str.49 a 51). - Také tabulky obsahují několik chyb, např. Tab.3 (str.19) kde je použito v buňkách různé formátování. - V kapitole 1.2 v odstavci FDM se student odkazuje na detailnější popis FDM v kapitole 1.2 (Kapitola o FDM má číslování 1.3). - V seznamu zkratek jsou některé zkratky vysvětleny jen anglicky, některé jen slovensky a jiné v obou jazycích. - Podle obrázku 6.10 je průměrný odběr proudu Raspberry Pi 500A, v textu student ale uvádí průměrnou spotřebu 2,6W. - Doporučuji neuvádět osobní přihlašovací jméno a heslo do veřejné práce (str. 14). Navzdory evidentním chybím v práci, z nichž mnohým se dalo předejít řádnou kontrolou, student splnil zadání práce, a proto doporučuji práci k obhajobě s hodnocením 54 E a předpokladem názorné ukázky funkčnosti řešení, která v práci chybí.

54

eVSKP id 111999