ŠTUPÁK, B. Informační systém pro podporu prodeje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Macho, Tomáš

Diplomant pan Bc. Branislav Štupák se ve své diplomové práci zabýval návrhem a implementací informačního systému pro podporu prodeje s využitím mobilních platforem. Diplomant se dokázal výborně zorientovat v problematice návrhu a implementace aplikací pro mobilní platformy, pokusil se v rámci svých omezených možností i o průzkum trhu, aby zjistil, jaký zájem o jeho systém by byl mezi potenciálními zákazníky. Jisté problémy měl při řešení synchronizace dat mezi jednotlivými mobilními zařízeními. Podařilo se mu navrhnout a implementovat funkční aplikaci do mobilních telefonů umožňující provádět objednávky v restauracích, kterou mi předvedl. Pracoval iniciativně, samostatně, zodpovědně, dosažené výsledky konzultoval s vedoucím práce. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem navrhuji jako vedoucí hodnotit práci pana Bc. Branislava Štupáka známkou A/90 bodů.

90

Holek, Radovan

Diplomant pan Bc. Branislav Štupák se ve své diplomové práci zabýval návrhem informačního systému pro podporu prodeje. Úkolem diplomanta byl návrh koncepce systému pro podporu prodeje, výběr vhodné technologie se zaměřením na multiplatformní řešení klientské části. Diplomová práce patří jak po stránce odborné, tak po stránce časové mezi náročné práce. Diplomant musel prokázat schopnosti při návrhu koncepce celého systému, při výběru vhodných technologií, při implementaci klientské i serverové části systému i při testování. Zadání diplomové práce bylo v zásadě splněno ve všech bodech. Diplomant se seznámil se základními požadavky na tvorbu informačních systémů pro podporu prodeje se zaměřením na legislativu v České a Slovenské republice a v USA. Provedl analýzu cílové skupiny potenciálních uživatelů aplikace. Práce je rozdělena do 10 kapitol. Je sestavena v logickém sledu a je v souladu s platnými normami. Rozsah jednotlivých kapitol odpovídá jejich důležitosti. První kapitola se mimo jiné zabývá analýzou cílové skupiny, což je možné považovat za vlastní práci diplomanta. Zbývající obsah kapitoly jedna a dvě je převzata z různých zdrojů. Některé převzaté odstavce postrádají odkazy na literaturu, což je obecný nedostatek i v ostatních kapitolách, popisujících použité technologie a nástroje a postupy. Požadavky na systém jsou definované ve třetí kapitole. Diplomant zde definoval celkem 11 uživatelských požadavků na budovaný informační systém pro podporu prodeje. Kapitola čtvrtá obsahuje návrh koncepce systému. Mimo jiné obsahuje návrh obrazovek klientské části systému, přičemž datový model, který úzce souvisí s návrhem obrazovek klientské části systému je uveden až v šesté kapitole. Návrh obrazovek klientské části systému je autorova práce, stejně jako datový model klientské části. Pátá kapitola se zabývá výběrem vhodných technologií, chybí zde však závěrečné shrnutí, která z popisovaných technologií bude pro řešení použita. V šesté kapitole je uveden datový model. Autor používá nenormalizovaný datový model a zdůvodňuje absenci cizích klíčů mimo jiné tím, že by bylo naivní se spoléhat na to, že se referenční údaje nemohou poškodit nebo ztratit. Z předloženého datového modelu a dále z popisu realizace procesů nad daty (vkládání, modifikace a mazání záznamů) a z požadavku na synchronizaci dat mezi jednotlivými klientskými stanicemi není jasné, jak má být zachovaná integrita a konzistence dat. Sedmá kapitola popisuje implementaci klientské části se zaměřením na problematiku synchronizace dat, implementaci uživatelského rozhraní, REDUX stavového kontejneru a modulu pro statistiky. V osmé kapitole je popsaná implementace serverové části systému do ARM architektury včetně instalace Couch DB na tuto platformu. V deváté kapitole je provedeno ověření uživatelských požadavků. Požadavky US1 až US7 byly realizované v rozsahu zadání. U požadavku US6 – synchronizace je poznámka, že realizované řešení není vhodné pro běžný provoz a je ve stavu ověřování konceptu. Ostatní požadavky US8 až US11 nebyly realizované z různých důvodů. Z popisu důvodů, proč požadavek nebyl realizovaný je vidět, že některé požadavky přesahují rozsah diplomové práce a pro úspěšné nasazení informačního systému do ostrého provozu bude třeba ještě další práce na projektu. Práce celkově svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta a doporučuji ji k obhajobě. Hodnocení B/82 bodů

82

eVSKP id 111041