ZÁVACKÁ, P. Archiv+ [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Kristek, Jan

Paula je schopná promýšlet velmi abstraktní témata, v čemž jí pomáhá zdravá míra intuice v kombinaci s velkou dávkou imaginace. Projekt dokončila na perfektní úrovni, i přes to, že se v průběhu semestru musela potýkat s vysokými nároky na stavebně-technická řešení, které jsou na bakalářskou práci kladeny. Díky vytrvalosti a vynaloženému úsilí byla schopna komplexně vyřešit provozní a technickou stránku věci a zároveň uplatnit své originální myšlení.

Přístup studenta ke zpracování A 100 Studentka pracovala v průběhu semestru pravidelně, samostatně a s maximálním osobním nasazením.
97

Toman, Radek

Autorka předkládá promyšlenou práci, ve které nabízí podnětná a neotřelá prostorová řešení ve vztahu k návrhu a fungování vědecké instituce. Práci hodnotím velice kladně.

Urbanistické řešení A Urbanistické řešení vychází ze stávající zástavby. Návrh smysluplně využívá celou hloubku parcely. Na velkou část pozemku je umístěna veřejná zahrada, která má charakter jakési neprostupné, volně rostoucí "džungle". Autorka tak uživatelům stavby nabízí nový, originální městský prostor. Tato "džungle" je svou divokostí a nespoutaností v zajímavém a neotřelém kontrastu k budově archivu, kde vědecká, badatelská práce má spíše poklidný, racionální charakter.
Provozní řešení A Projekt logicky dělí stavební program tři části – část pro zaměstnance, část pro veřejnost a mezi nimi je vložena hmota samotného depozitáře, která je tedy přístupná z obou dříve zmíněných částí. Toto provozní členění stavebního programu je velice vhodné a přehledné.
Technicko konstrukční řešení A Návrh využívá standardních konstrukčních řešení a v navržené podobě je bez větších problémů realizovatelný.
Architektonické řešení A Autorka koncipuje hlavní badatelnu jako "pavilon" schovaný uprostřed neprostupné zahrady. Vniká tak jakýsi intimní, zvláštní svět badatelů, odříznutý od okolního dění. Autorka zde předkládá velice zajímavý a poetický koncept fungování vědecké instituce, který hodnotím velice kladně. Zahrada samotná je tedy pro celý koncept naprosto stěžejní. Ovšem zahrada je v předloženém návrhu řešena pouze schematicky. Můžeme se jen domnívat, zda se jedná o volnou zelenou plochu ponechanou na pospas přírodě, anebo zda jsou zde nějaké pochůzí či pojízdné plochy (patrně ano, podle umístěných vstupů do budovy a stojanů na kola). Tato schematičnost a "nedodělanost" zahrady ubírá celému konceptu na přesvědčivosti a důvěryhodnosti.
Formální úroveň A Práce je na vysoké formální úrovni. Pro někoho by mohla být nedostatkem absence "klasických" vizualizací formou perspektivních vyobrazení. Autorka však prostorové kvality návrhu zdařile demonstruje na axonometrických kresbách, proto tento fakt za nedostatek nepovažuji. Předložená grafická úprava je velice přehledná a axonometrická vyobrazení mají příjemný, svěží (až "snový") charakter, který evokuje spíše knižní ilustraci než architektonický návrh.
91

eVSKP id 111000