HALAČKOVÁ, A. Návrh změn v systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Cílem diplomové práce byla analýza systému vzdělávání pracovníků společnosti ZOOT a předložení návrhů změn. V teoretické části práce je využita soudobá česká i zahraniční literatura popisující současné trendy v oblasti vzdělávání. V empirické části diplomantka adekvátně využila dotazníkového šetření, přičemž výsledky podrobněji analyzovala pro dvě odlišné geografické lokace. Navrhované změny ve vzdělávání pak popisují jak finanční náročnost, tak i časovou souslednost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Autorka v teoretické části uvádí rozdělení procesu identifikace potřeb vzdělávání na 3 fáze (analýza organizace, práce a osob, s. 26), přičemž v praktické části práce se věnuje pouze 1 části, analýze osob. Otázky v dotazníku nejsou vždy jednoznačné a škálovatelné (např. není jasné měřítko pro "dostatek informací o vzdělávání"). Slovní odůvodnění výsledného hodnocení závěrečné práce: Autorka v teoretické části uvádí rozdělení procesu identifikace potřeb vzdělání na 3 fáze (s. 26), přičemž v praktické části práce se věnuje pouze analýze osob, aniž by provedla analýzu organizace a práce. Otázky v dotazníku nejsou vždy jednoznačné a škálovatelné (např. není jasné měřítko pro "dostatek informací o vzdělávání" v otázce č. 7). Použité bibliografické zdroje jsou téměř výhradně české a zastaralé (nejmladší z r. 2016), nebyly použity žádné aktuální výzkumy a přístupy ke vzdělávání. Díky tomu jako jeden z inovativních způsobů vzdělávání autorka uvádí např. již zastaralý e-learning a nereflektuje technický pokrok pro vzdělávání (využití virtuální reality, AI apod.).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | E | ||
Splnění stanovených cílů | D |
eVSKP id 109862