BENEŠ, D. Návrh marketingové strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Předloženou práci považuji za dobře zpracovanou, počínaje analytickými pasážemi s výstižným popisem stávající situace ve firmě, přes metodicky správně vedené dotazníkové šetření až k návrhu strategie. Zde mám výhradu vůči záběru této strategie, která obsahuje vytvoření databáze odborníků, stanovení ceny briliantového členství, představy o partnerské spolupráci s fitness centry, pořádání cvičebních výzev, natáčení instruktážních videí a propagaci (PPC reklama, emailing, reklama na Facebooku, tištěná forma a osobní kontakt) - přičemž právě tato poslední oblast je v návrzích zvýrazněna. Oproti postupu, použitém v analýze, považuji takto formulované prvky návrhu za méně komplexní a vyvážené. Otázky pro obhajobu: V rámci SWOT analýzy uvádíte jako příležitost "vznik nových segmentů" - upřesněte, co tím máte na mysli. Jakým způsobem budete vyhodnocovat efektivnost reklamního působení společnosti?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Cílem předložené práce bylo sestavení návrhu marketingové strategie firmy Fitcoach, s.r.o., která poskytuje služby v oblasti fitness - tělovýchovných a sportovních služeb a velkoobchodní a maloobchodní prodej sortimentu, spojeného s těmito službami. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Autor pracoval systematicky, postup práce je logický, od vymezení teoretických pojmů, přes charakteristiku společnosti k návrhům, v některých aspektech zpracovaných v alternativách (optimistický x pesimistický odhad). Analytické metody jsou použity v souladu s jejich účelem a s charakterem poskytovaných služeb. Oceňuji snahu o systematickou analýzu stávající marketingové strategie. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autor použil škálu dostupných zdrojů - od vlastních poznatků, přes informace, získané z firmy (dotazováním), a využil také primární výzkum - dotazování na vzorku 200 respondentů. Některé pasáže analýz jsou však dost popisné, bez kritického pohledu na úroveň poskytovaných služeb. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Formulovaná doporučení bude možné - po provedení nutných korekcí vzhledem k aktuální situaci na trhu - uplatnit v praxi. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Autor pracuje se zavedenou odbornou terminologií dobře (pozor na rozdíl mezi "podvědomím" a "povědomím" (str. 91), formální náležitosti práce jsou v souladu s očekáváním, uspořádání odpovídá nárokům. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Téměř v pořádku - s drobnými výhradami k uvedení autorů v seznamu literatury. |
Autor naplnil základní cíle diplomové práce - shrnul teoretické poznatky k dané problematice a navrhl reálnou marketingovou strategii pro společnost. V teoretické části byly použity víceméně standardní zdroje a přístupy k dané problematice. Pozitivní je začlenění pasáží o internetové formě komunikace a možnostech využití sociálních sítí pro marketingovou podporu. V praktické části oceňuji zejména využitelnost výsledků tržního průzkumu v oblasti spokojenosti zákazníků s formou komunikace a reklamy. Jedná se o výsledky s širší možností využití. Větší prostor mohl být věnován analýze konkurence. Závěry z provedeného průzkumu byly zdařile převedeny do návrhu realizační fáze - plán aktivit pro komunikaci se zákazníkem, rozšíření nabídky produktů a služeb společnosti. Přestože plánovaný výkaz zisků a ztrát není povinnou součástí marketingové strategie, uvítal bych alespoň jeho velmi zkrácenou podobu s výhledem hospodaření na nejbližší období.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | B | ||
Splnění stanovených cílů | A |
eVSKP id 109983