JANČA, T. Návrh strategického rozvoje společnosti působící v oblasti montáže regálových technologií [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Bumberová, Veronika

Předložená diplomová práce naplňuje hlavní cíl na uspokojivé úrovni. Některé z dílčích cílů nejsou zcela naplněny dle popisu v zadání. Jednotlivé části jako teoretická, analytická a návrhová jsou propojeny s menším důrazem na propracování konkrétním návrhů v návaznosti na popisovanou teorii a zjištěných výsledků z provedených analýz. Otázka č. 1: V práci popisujete současnou konkurenci na trhu a to s ohledem na státy s levnou pracovní sílou jakými jsou Slovensko a Polsko. Proč v práci nezohledňujete i další konkurenty (srovnatelné co do velikosti) operujících na cílových trzích vybrané společnosti? Otázka č.2: Na straně 50 konstatujete, že sociálně-kulturní faktory nehrají roli ve vztahu ke koncovým zákazníkům společnosti, tedy B2B trhu. Čím podkládáte uvedené konstatování? Otázka č. 3: V práci uvádíte jako jeden z nejdůležitějších faktorů, příležitost v podobě zájmu nebo velké poptávky o levnou pracovní sílu. Které výsledky z provedených analýz uvedený fakt potvrzují?

Splnění stanovených cílů E V práci jsou naplněny stanovené dílčí cíle dle zadání. Pro dosažení hlavního cíle v podobě návrhu rozvoje vybrané společnosti je práce zpracována na dostatečné úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D V práci jsou použity standardní metody, které jsou relevantní z hlediska posouzení situace podniku, jejíž zpracování je na dostatečné úrovni. Použití vybraných finančních ukazatelů a jejich analýza není ujasněná v kontextu práce. Autor již v analýzách tvrdí, že si společnost může dovolit expanzi do zahraničí bez znalosti výdajů a nákladů spojených s touto strategií a konstatováním "skvělé finanční situace" bez komparace výsledků s oborovým průměrem nebo jinými společnostmi. V práci postrádám detailnější analýzu nebo rozbor nákladů (doprava, ubytování, strava apod.) a výnosů spojených s realizací obdobných projektů v zahraničí. Zhodnocení rizik postrádá rizika v podobě úrazu zaměstnanců či způsobení jiné škody zaměstnanci firmy, pozdržení realizace projektu apod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E Z hlediska schopnosti autora práce interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na dostatečné úrovni. U některých analyzovaných faktorů chybí diskuze nebo závěry s ohledem na dopady podnikání vybrané společnosti (produktivita práce v EU, smluvní síla kupujících apod.). Některé ze závěrů nejsou podloženy a jsou diskutabilní (např. "nejnižší míra nezaměstnanosti v ČR neovlivňuje společnost do tak velké míry jako společnosti jiné" ). Analýza současné konkurence na trhu je na podprůměrné úrovni, a to jak z hlediska vybraných parametrů srovnání, tak i vymezení konkurence. U analýzy finanční situace společnosti prostřednictvím vybraných ukazatelů chybí bližší formulace závěrů (komparace výsledků s jinými oborovými průměry, konkurencí jiných států). Z návrhů pak není jasné kritérium výběru konkrétních obchodních partnerů v Dánsku.
Praktická využitelnost výsledků E Návrhy v práci jsou použitelné pro praxi na dostatečné úrovni a mohou sloužit jako podklad pro vypracování podrobnějších analýz a kroků. V analýzách chybí odhad poptávky ze strany potencionálních obchodních partnerů. Stavět rozhodování na faktorech porovnání průměrné mzdy či nezaměstnanosti (pravděpodobně s cílem stlačit cenu za projekt na co nejnižší úroveň) je nedostatečné a pro praxi riskantní. V návrzích není podrobně zpracována kalkulace nákladů na projekt realizovaný v zahraničí a jeho ziskovost. Dále je diskutabilní, zda strategie společnosti realizovat zahraniční projekty s cílem vysoké kvality a rychlosti pouze na základě přijímání levné pracovní síly bez zkušeností a technických znalostí je v tomto ohledu udržitelná z hlediska konkurenceschopnosti podniku.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem propojeny, včetně ekonomického zhodnocení návrhů. Výtku mám k úrovni odbornosti a terminologii použité v práci (např. str. 40 "k nižších desítek milionů", "vysoká kultura", vizuální stránka organigramu na str. 59, obr. 17). Z hlediska formálních náležitostí musím vytknout formátování některých obrázků (např. str. 26, obr. 4 apod.) a vizuální stránku formátování textu a velké množství gramatických chyb.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C V práci je s citacemi pracováno na dobré úrovni s ohledem na veřejné dostupné informace a knižní literaturu. Výtku mám k formátování textu u některých z typů přímé citace.

Dlouhý, Ondřej

Předložená práce je vcelku logicky členěná, pracující s obvyklými zdroji a vypořádává své zadání. Značným kladem předložené diplomové praxe je evidentní značná osobní zkušenosti diplomanta s odbornou problematikou regálových technologií, čímž se odlišuje od obdobných prací. Samotná práce pak obsahuje drobné nedostatky - zejména mohla obsahovat větší množství zahraničních odborných zdrojů v teoretické části.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B