HRADIL, A. Návrh mikroaktuátoru s využitím SMART materiálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Hadaš, Zdeněk

Předkládaná práce se zabývá návrhem mikroaktuátoru s využitím SMART materiálu, srovnává skupinu SMART materiálů vhodnou na konstrukci aktuátorů a pomocí simulačního modelování navrhuje parametry aktuátor založeného na piezoelektrickém principu. Tento princip je v práci podrobně vysvětlen. Předpokládá se využití mikroaktuátoru pro potřeby fluidního inženýrství. Práce se zaměřila na simulační modelování piezoelektrického aktuátoru v prostředí ANSYS a navržení parametrů a geometrie aktruátoru a splnila cíle práce s výjimkou detailnější simulace chování aktuátoru při mechanickém zatížení. Přesto je práce i přes některé nedostatky na dobré úrovni. Diplomant pracoval samostatně a prokázal vysokou úroveň svých znalostí a dovedností, které využil při simulačním modelováním chování piezoelektrického elementu, přestože tato problematika se na oboru nevyučuje. Výsledky předkládané práce jsou dále využitelné pro podporu projektů a dalších závěrečných prací.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Práce s literaturou včetně citací D

Houška, Pavel

Předložená práce se zabývá aktuálním tématem použití SMART materiálu pro konstrukci jednoduchých aktuátorů. V úvodu práce je proveden výčet významných typů smart materiálů. Dále je práce zaměřena na použití piezo materiálů a jejich modelování v prostředí ANSYS. Následuje popis tvorby modelu aktuátoru v prostředí ANSYS a analýza zvoleného typu aktuátoru. Čtivost práce narušuje množství překlepů a neúplných vět, které ale nesnižují úroveň práce.

eVSKP id 33832