KOUTNÝ, M. Metodika měření rozložení teploty za proudovým motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Bakalářská práce zabývající se měřením teplotního pole za proudovým motorem je rozdělena do čtyř kapitol. Rešerše v oblasti měření teploty, konstrukce měřícího stendu, metodika měření a vyhodnocení měření. Bakalář provedl návrh měřícího stendu a podílel se na realizaci jeho upravené varianty i na vlastních měřeních. K návrhu a vlastním měřením přistupoval zodpovědně, operativně řešil vyvstalé problémy a byl velkým přínosem během probíhajících zkoušek. K vyhodnocení dat využíval software Matlab. Vzhledem k jeho ostatním studijním povinnostem bylo vyhodnocení výsledků a sepsání práce provedeno až na poslední chvíli. Bakalářská práce je proto svým rozsahem kratší a vyskytuje se v ní několik nepřesných vyjádření. Obsahuje ale vše důležité a cíle práce splňuje. Práci hodnotím za C a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Cílem bakalářské práce bylo stanovit rozložení teploty výfukových plynů za motorem TJ-42 pro použití na kluzáku HpH 304 Shark. V první části se autor zabývá rešerší obecných způsobů měření teploty. V rešerši ovšem chybí některé hojně využívané metody měření teploty např. optická pyrometrie. V další kapitole byla popsána konstrukce zkušebního standu. Avšak zde úplně chybí výkresová dokumentace a přiložený obrázek dává jen mlhavou představu o provedení konstrukce. Vhodné by byly i pevnostní výpočty nebo analýza zatížení standu. Dále je popsána metodika měření. V této kapitole by měly být uvedeny i vzdálenosti trupu od osy motoru a vzdálenost motoru od ocasních ploch (uvedeno v závěru), ty však v této kapitole chybí. Vzhledem k tomu, že se jedná o měření teplot měla by metodika uvést rozsah teplot okolí, za jakých je možné měření provádět. Poslední část práce je věnována samotnému měření. Měření bylo provedeno jen z části z důvodů, které autor práce nemohl nijak ovlivnit. Vyzdvihnout musím zpracování výsledků do teplotních map, které dávají ucelený přehled o rozložení teploty výfukových plynů za motorem. V této části mi však trochu chybí zhodnocení vlivu zvýšených teplot na konstrukci z dlouhodobého hlediska. Dále by bylo zajímavé zjistit, jaké teploty by byly naměřeny například při teplotě okolí 22-25 °C. Po formální a gramatické stránce práce vykazuje některé nedostatky, pramenící s největší pravděpodobnosti z toho, že autor dokončení práce nestíhal. I přes všechny výše uvedené nedostatky se jedná o zajímavou práci, u které je škoda, že měření nemohly být doměřeny v plném rozsahu. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 110318