SEREDIUK, V. Měření parametrů pohonných systémů pro bezpilotní prostředky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Student se zabýval problematikou experimentální charakterizace elektrických pohonných systémů pro malé bezpilotní prostředky. V rámci řešení se seznámil s teoretickými základy fungování a popisu vrtulí, především ale získal obsáhlou bázi dat na základě praktických měření. Měření probíhala v aerodynamickém tunelu Leteckého ústavu, jehož obsluhu si musel student osvojit, stejně jako práci s kompletní instrumentací pracoviště a měřící ústřednou Dewetron. Pro druhou část práce student samostatně navrhnul a vyrobil kalibrační přípravek a provedl kalibraci pětiotvorové pitot-statické sondy. Hlavní přínos studenta lze ovšem spatřovat ve zpracování obsáhlých datových sad v prostředí Matlab a jejich prezentaci logickou a účelnou formou. Student také data vhodně interpretoval a vyvodil z nich adekvátní závěry. Student pracoval velmi samostatně a systematicky. Všechny výstupy práce jsou bezprostředně využitelné v probíhajících projektech Leteckého ústavu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se zabývá měřením výkonnosti soustavy regulátor – BLDC motor – vrtule. Cílem bylo najít optimální pohonnou soustavu pro bezpilotní letoun VUT-714. Bakalář v práci popisuje princip a konstrukci BLDC elektromotorů a základy teorie vrtulí, následně se věnuje popisu měřícího vybavení a vytvořeného skriptu v prostředí Matlab pro vyhodnocení 432 naměřených případů. V práci se objevuje několik drobných gramatických a formálních překlepů. Bakalář zvolil vhodnou metodu pro srovnávání efektivity pohonu jednotlivých konfigurací a z výsledků vyvodil i obecné závěry o závislosti efektivity pohonu na rychlosti letu a stoupání vrtule. Dále o efektivitě pohonu a maximálním tahu v závislosti na vstupním napětí na motoru. Nad rámec práce provedl měření proudového pole za vrtulí pomocí pěti-otvorové sondy. Cíle práce jsou splněny a rozsah práce je výrazně vyšší vzhledem k množství naměřených dat, než je pro bakalářskou práci vyžadováno. Práci hodnotím výborně a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 111138