KUČERA, V. Větrné elektrárny – minulost, současnost a budoucnost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Charvát, Pavel

O téma bakalářské práce projevoval student od začátku zájem, ale jejímu vypracování se začal intenzivně věnovat necelé dva měsíce před plánovaným termínem odevzdání. Zvýšeným úsilím se studentovi podařilo práci dokončit a odevzdat v termínu. Při zpracování práce postupoval student samostatně. Na začátku student konzultoval s vedoucím doporučenou literaturu, ale v průběhu zpracování práce byl sám schopen vyhledávat a využívat nové literární zdroje. Řada literárních zdrojů byla v anglickém jazyce, takže práce kladla nároky jak na znalost anglického jazyka, tak na znalost českých ekvivalentů řady odborných výrazů. V posledních týdnech před odevzdáním práce se student snažil postup pravidelně konzultovat s vedoucím a vzešlé připomínky v práci zohlednit. Jisté obtíže studentovi působila simulace ročního provozu větrné elektrárny, ale i tu se mu nakonec podařilo zvládnout. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti
Grafická, stylistická úprava a pravopis
Práce s literaturou včetně citací
Samostatnost studenta při zpracování tématu

Klimeš, Lubomír

Tématem bakalářské práce Vítězslava Kučery jsou větrné elektrárny a jejich použití v energetickém odvětví. Práce obsahuje 31 stran a je členěna do 10 kapitol včetně úvodu a závěru. Úvodní kapitoly jsou rešeršní a pojednávají o historii větrných elektráren, popisu jejich základních částí a principu fungování. V práci je obsaženo i shrnutí současného stavu použití větrných elektráren v České republice a možnosti jejich nasazení v budoucím rozvoji energetické sítě. Hlavní kapitolu, ve které je obsažen vlastní přínos autora, tvoří základní roční simulace zvolené větrné elektrárny. Výsledky jsou následně okomentovány a srovnány s další větrnou elektrárnou. Kapitoly na sebe logicky navazují, práce je čtivá a text obsahuje pouze malé množství překlepů a pravopisných chyb. Autor práce použil ve své práci 42 zdrojů informací, z nichž některé jsou cizojazyčné. Avšak ne všechny zdroje jsou formátovány přesně podle normy ISO 690. Odkazy na zdroje v textu práce jsou umístěny na koncích odstavců na konci poslední věty. Zejména v případě uvedení více zdrojů je tedy pro čtenáře obtížné identifikovat, ke které informaci se odkaz vztahuje. Na práci oceňuji to, že se autor rozhodl kromě rešeršní části věnovat i praktické simulaci provozu větrné elektrárny. Avšak kapitola věnovaná vlastní simulaci je poměrně stručná a mnohé důležité informace nejsou uvedeny, takže se čtenář může pouze domnívat, jak autor postupoval. Např. není zřejmé, jaký softwarový nástroj autor pro simulaci použil. Některé formulace v práci uvedené jsou nepřesné. Číselné odkazy na tabulky a obrázky jsou v textu uvedeny v kulatých závorkách, přičemž tento způsob zápisu má být použit pro rovnice. Rovnice jsou naopak namísto správného značení v kulatých závorkách označeny příznakem "Rov." bez závorek. Tabulky mají svůj popis umístěný pod tabulkou místo nad tabulkou. V záhlaví každé stránky je uveden název práce, ve kterém ale chybí spojovník (polmčka). V grafu 4 jsou použity zkratky, které nejsou uvedeny v seznamu symbolů a zkratek. Na některé obrázky/grafy není v textu uveden odkaz. V grafech 7 - 10 chybí legenda, což komplikuje jejich porozumnění. V grafech 8 - 10 je na nezávislé ose vynesen "Průběh roku" bez jakékoliv stupnice, takže z grafů nelze odečítat. Na straně 36 je chybně uvedena značka pro Kelviny a jednotka měrné plynové konstanty. Práce obsahuje všechny předepsané náležitosti na ni kladené, cíle bakalářské práce byly v splněny. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením dobře/C.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Práce s literaturou včetně citací D

eVSKP id 108310